مدیر کارخانه فرش زمرد مشهد در گفتگو با "بسیج":
مدیر کارخانه فرش زمرد مشهد بيان داشت: ورود کالاهای لوکس و مشابه داخلی روی صنایع کشورمان تاثیر می گذارد و سبب تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن ده ها هزار نیروی کار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۱۵۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
مهندس بهروزنیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، پایه و اساس اقتصاد مقاومتی را دانش تولید رقابت پذیر دانست و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید طوری برنامه ریزی کنیم که واحدهای تولیدی ما محصولات خود را با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت وارد بازار کنند و از طرفی باید از ورود کالاهای غیرضروری و مشابه داخلی جلوگیری کنیم چرا که واردات این نوع کالاها با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ورود کالاهای لوکس و مشابه داخلی روی صنایع کشورمان تاثیر می گذارد و سبب تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن ده ها هزار نیروی کار خواهد شد.

بهروز نیا اشاره داشت: ما اگر بخواهیم کالاهای ضروری را وارد کشورمان کنیم باید همراه با تکنولوژی باشد که این همان توسعه صادرات است و از این طریق فضای کسب و کار نیز رونق پیدا می کند و تولید کنندگان خود نیز می توانند با تولید کالاهایی با کیفیت بالا وارد بازار صادرات شوند.

وی با ابراز تاسف گفت: مردم نسبت به کالای ایرانی بدبین شده اند واین برمی گردد به بحث کیفیت پایین محصولات و از طرفی گارانتی کالاهای ایرانی اعتبار چندانی ندارد بطور مثال گارانتی خودروهای خارجی 5 ساله ولی در ایران یک ساله است.

این فعال اقتصادی به نقش مهم دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت: دولت با حمایت تولیدکنندگان نقش موثری می تواند در تولید کالاهای با کیفیت و صادرات داشته باشد بطوریکه در این راستا قوانین دست و پا گیر از جمله گمرک و ترخیص کالا باید تسهیل شود و از طرفی دولتمردان بایستی درآمدهای نفتی در بودجه کشور را کاهش دهد بطوریکه در کشور نروژ بودجه کشور هم از صادرات نفتی و هم نفتی فراهم می شود.

وی اظهار داشت: با تحقق اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات و معضلات کشور مرتفع می شود از جمله مساله بیکاری که خود ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال دارد حل خواهد شد، وضعیت معیشتی مردم بهبود خواهد یافت، صنعت رونق می یابد، دانش کشورهای دیگر را می توان بومی‌سازی کرد و از طرفی تاثیر بسزایی بر روی درآمدهای نفتی خواهد گذاشت.

بهروزنیا تصریح کرد: بدون حمایت از صنعتگران صنعت کشورمان رونق نخواهد یافت.

وی نقش بسیجیان بویژه بسیج کارگری را در افزایش بهره وری و تولید مهم دانست و گفت: حضور بسیجیان و تفکر بسیجی سبب پیروزی ما در جنگ تحمیلی شد و امروز در سنگر جهاد اقتصادی با مدیریت در مسائل بهره وری و کیفی سازی  و نیز جو اجتماعی کارخانه می توانند مثمر ثمر باشند چرا که واحدهای تولیدی زمانی رشد پیدا می کنند که محیط کارخانه آرام باشد.

مدیر کارخانه فرش زمرد مشهد با بیان اینکه تولیدکنندگان و دولت هر دو در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ویژه ای دارند، اظهار داشت: دولت باید کمک کند و سود تسهیلات بانکی را کاهش دهد چرا که در هیچ کشوری ما این مبلغ سود بانکی را نداریم و از طرفی باید تلاش کند کشور از رکود خارج شود.

وی گفت: کارفرمایان و سرمایه گذاران نیز با تلاشی مضاعف و ارائه طرح و ایده جدید در این راستا اقدام نمایند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها