فرمانده سپاه ناحيه مهدیشهر در آيين كلنگ زني درمانگاه دارالشفاء؛
فرمانده سپاه ناحيه مهدیشهر گفت: ارتقای سلامت جامعه در راستاي خدمت به مردم است.
کد خبر: ۸۶۶۶۲۸۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در مهديشهر، حسن ذوالفقاري در حاشيه مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید دارالشفا كه با حضور فرماندار، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در سپاه مهدیشهر و جمعی از روسای ادارات و خیرین اين شهرستان برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضعیت بهداشتی و درمانی درمانگاه دارالشفا حضرت علی (ع) مهدیشهر پرداخت و اظهار داشت: درمانگاه دار الشفا از سال 72 آغاز به کار و راه‌اندازی و مشغول خدمات رساني به مردم است.

وی گفت: این درمانگاه در دو بخش کلینیکی و پاراکلینیکی خدمات به مردم شهرستان، بسیجیان، رزمندگان، پیشکسوتان، جانبازان و شاغلان نیروهای مسلح ارائه مي دهد.

فرمانده سپاه ناحيه مهدیشهر خدمات پاراکلینیکی اين درمانگاه را شامل جراحی های سطحی، شستشوی گوش نوار قلب، تزریقات، سوراخ کردن گوش که همه روزه به جز ایام تعطیل انجام می گیرد، عنوان کرد.

ذوالفقاري همچنين خدمات کلینیکی اين درمانگاه را شامل داخلی، زیبایی و پوست، کلیه و مجاری امدادی، گوش و حلق و بینی، چشم، ارتوپد و مفاصل و بینایی سنجی و مامایی برشمرد.

وی افزود: این درمانگاه در حال حاضر تنها مرکز ارائه خدمات چشم پزشکی در شهرستان است که با حضور متخصص چشم و همچنین بینایی سنجی، بیماران را ویزیت مي كند که این امر باعث رضایت مردم و استقبال مردم شده است.

فرمانده سپاه ناحيه مهدیشهر همچنین به خدمات دندانپزشکی در این مرکز اشاره کرد و گفت: در طی هفته در دو نوبت صبح و عصر تمام خدمات دندانپزشکی شامل ترمیم و زیبایی، پرکردن، عصب کشی، جرم گیری، کشیدن دندان توسط دندانپزشکان در این مرکز درمانی انجام می گیرد.

ذوالفقاري اضافه کرد: علاوه بر این پزشک عمومی در دو نوبت صبح و عصر در تمام روزهای هفته در این مرکز فعال و بیماران را ویزیت می كنند.

وي خدمات مشاوره ای روانشناسی در زمینه تحصیلی، ازدواج، زناشویی و شغلی را از دیگر خدمات ارائه شده این مرکز عنوان کرد و گفت: از جمله خدمات دیگر، خدمات سونوگرافی است که همه هفته در این مرکز خدمت رسانی می شود.

فرمانده سپاه ناحيه مهدیشهر با بیان اینکه فیزیوتراپی از بخش های فعال و شلوغ ما در مرکز است، گفت: یک مجموعه مجزا با 7 کابین فعالیت دارد و خدمات ارائه می دهد.

ذوالفقاري از دیگر خدمات این درمانگاه را تحت پوشش قرار دادن 2300 نفر از روستائیان بیمه سلامت در قالب طرح پزشک خانواده عنوان كرد و افزود: این درمانگاه طرف قرارداد با کلیه بیمه ها است و بسیجیان با ارائه کارت بسیج از تخفیف ویژه بر خوردار مي شوند.

وی اظهار کرد: پیگیری هایی در خصوص راه اندازی داروخانه، آزمایشگاه و رادیو لوژی شده است،ولی به دلیل عدم وجود فضای کافی و مساعد نبودن مکان به لحاظ فنی این مکان در درمانگاه فعلی میسر نیست که در ساختمان جدید این موارد اضافه خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحيه مهدیشهر هدف اصلی این درمانگاه را ارائه خدمات به مردم و ارتقای سلامت جامعه در راستاي جامعه اي پويا و توانمند عنوان كرد و گفت: در حال حاضر هم درمانگاه بدون یک ریال بودجه دولتی اداره و مدیریت می شود و جهت ساخت آن هم ریالی بودجه و اعتبار دولتی ندارد و می بایست با کمک خیرین و مردم انجام شود.

ذوالفقاری افزود: زمین ساختمان جدید مرکز درمانی دارالشفا با 700 متر مربع واقع در سه راه ملت، توسط دو خیّر مهدیشهری اهدا شده که احداث ساختمان جدید در 4 طبقه برنامه ریزی شده که در مرحله اول، ساختمان در 2 طبقه با 1200 متر مربع زیر بنا احداث مي شود.

وی همچنین گفت: برای احداث این مرکز یک میلیارد تومان برآورد هزینه شدکه تأمین آن کمک خیرین را می طلبد.

فرهنگ ديني مورد توجه قرار گيرد

امام جمعه مهدیشهر نيز در اين مراسم گفت: فعالیت در حوزه درمان کار ی با اقدام و عمل است که اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم باید در حوزه فرهنگ دینی کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن برای پیشگیری از بیماری دستورالعمل ارائه شده است؛‌بنابراين باید به دین نگاه علمی داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها