یکی از دانشجویان بورسیه درباره ادعای جدید وزارت علوم مبنی بر وجود ۱۳ شاکی در پرونده بورسیه‌ها گفت: وجود ۱۳ شاکی در پرونده بورسیه‌‌ها بازی جدید وزارت علوم است.
کد خبر: ۸۶۶۶۲۹۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از دانشجویان بروسیه در گفت‌وگویی اظهار داشت: در بهمن ماه 93 شکایت مبسوطی را به همراه ضمائم قانونی به دیوان عدالت اداری تقدیم کردیم.

وی افزود: ثبت هر نوع شکایت در وزارت علوم، در خصوص ظلم‌هایی که به دانشجویان بورسیه شده است، اعتبار بخشی به بانیان این ظلم‌هاست و دانشجویان بورسیه از ابتدا هیچ قصدی برای بردن شکایت نزد قانون‌شکنان مستقر در وزارت علوم نداشتند.

این دانشجوی بورسیه تصریح کرد: تنها ملجا و پناهگاه دانشجویان بورسیه برای دادخواهی از ظلم‌های صورت گرفته، قوه قضائیه است و ما معتقدیم باید در فضایی صالح و منصف طبق مقررات حقوقی به شکایات دانشجویان بورسیه رسیدگی شود.

این دانشجوی نخبه در خصوص ورود قوه قضاییه به پرونده دانشجویان بورسیه گفت: قوه قضاییه برای رسیدگی به شکایات بورسیه‌ها روند مشخصی به ما ارائه نداده است و متاسفانه وزارت علوم در این فضای مبهم موجود، سعی در ایجاد بازی روانی برای نشان دادن وجود 13 شاکی کرده است که  باید گفت نزدیک به 3000 شاکی علیه وزارت علوم، با مشکلات مختلف وجود دارد.

این دانشجوی بورسیه اضافه کرد: وزارت علوم با تخریب پایه‌های اعتماد به ساختارهای قانونی، بدعت خطرناکی را ایجاد کرد که تا سال‌ها جامعه علمی را گرفتار خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه نزدیک به 4000 دانشجوی دکترا سرخورده از ظلم‌های وزارت علوم، بیگانگان را برای جذب آنها در مراکز علمی کشورهای دیگر به طمع می‌اندازد، گفت: برای بعضی از این دانشجویان دعوت نامه‌هایی ارسال شده  و تنها عامل بازدارنده آن‌ها عشق به ایران و احساس تکلیف برای سربازی در رکاب مقام عظمای ولایت و در خط مقدم علمی است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات