فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان در راستای اولین کنگره ملی 8هزار شهید استان گیلان از 11اردیبهشت به مدت 5 شب برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۳۶۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با تبریک ایام پیش رو، اظهار کرد: اولین اجلاسیه کنگره ملی گیلان با گرایش فرهنگیان برگزار می‌شود.
وی افزود: اگر بتوانیم موضوع فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه و به خصوص نسل جوان زنده و پویا نگه داریم آثار فراوانی برای کشور خواهد داشت.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهدا علاوه بر آثار معنوی، در عالم ماده امنیت کشور را تضمین می کنند، گفت: شهدای مدافع حرم و رزمندگانی که از گیلان و سراسر کشور به بلاد دور برای مقابله با دشمن می روند تا به خطوط مرزی ما نزدیک نشوند، همه از نسل جوانی هستند که هشت سال دفاع مقدس را حس نکرده اند.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه شهدا کشور را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌کنند، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس جمعیت فعال استان گیلان را 340 هزار نفر تشکیل می دادند که از این تعداد 70 هزار نفر به صورت بسیجی، جهادی، ارتشی، سپاهی و ... در جبهه حضور داشتند.
وی با بیان اینکه گیلان دارای رتبه چهارم کشوری در نقش ایثار است، خاطرنشان کرد: گیلان فاقد یگان رزمی بود و کل یگان ها آموزشی بودند اما با این وضع، بیش از 4 هزار نفر شهید ارتشی تقدیم این نظام شد.
فرمانده سپاه قدس گیلان اظهار کرد: زمینه برگزاری کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان از سال 80 زمینه سازی شد تا اینکه بعد از 14 سال تلاش به کمک خدا وشهدا اولین کنگره برگزار می شود.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه همه سازمان های استان گیلان در برگزاری این کنگره همکاری داشته اند، افزود: شهدا هم در این راستا به ما کمک کرده اند تا بتوانیم کنگره آبرومندی برگزار نماییم.
وی گفت: از 17 فروردین استارت برگزاری یادواره های موضوعی شهرستانی زده شد و فردا با یادواره موضوعی لاهیجان به اتمام خواهد رسید.
فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: رزمایش رزمی فرهنگی ستارگان درخشان که بازسازی عملیات کربلای5 است در راستای اولین کنگره ملی 8هزار شهید استان گیلان از 11اردیبهشت به مدت 5 شب ساعت 20:30 برگزار می شود.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه این رزمایش رزمی فرهنگی همراه با قرعی کشی سفر به عتبات عالیات است، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند برای تماشای این رزمایش به کیلومتر 3اتوبان رشت تهران جنب لشکر16قدس  حضور پیدا کنند.

ارسال نظرات