حمید رسایی در گفتگو با «بسیج»:

مهمتر از غارت 2میلیارد، تخریب عزت‌ است/مسئول برکنارشده خرید اوراق دولت اصلاحات؛ مامور به خارج شد

رسایی با اشاره به خدشه دار شدن عزت ملت ایران در زمان دولت یازدهم، گفت: اما مهمتر از آن 2 میلیارد دلار، عزت ملت ایران است که خدشه دار شده و همچنین ویژگی های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه می باشد که به تاراج رفته است.
کد خبر: ۸۶۶۶۳۷۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، در واکنش به اظهارات شب گذشته وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران ریشه در دولت نهم داشته است، گفت: دولتمردان می‌گویند که دولت قبل نباید به آمریکا اطمینان می‌کرد و اوراق قرضه در بانک های آمریکا را خریداری می‌کرد چون آمریکایی ها غیر قابل اعتمادند.

رسایی در پاسخ به این ادعای دولتمردان اظهار داشت: اولا که بر اساس مستندات شورای عالی امنیت ملی، اصل سرمایه گذاری و خرید این اوراق در دولت اصلاحات صورت گرفته و کارشناسان وزارت اطلاعات همان ایام این موضوع را تذکر داده اند چطور وزیر اطلاعات از این سابقه اطلاع ندارد. علاوه بر این مسئولی که در دولت اصلاحات به خاطر این اقدام برکنار شده بود مجددا در یکی از کشورهای خارجی بکار گرفته شده و مسئولیت می گیرد و اشتباه دولت نهم در سال 85 تمدید و استمرار این روند است.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید پرسید که اگر دولت قبل نیز چنین سرمایه گذاری در بانک های آمریکایی کرده و به تعبیر دولتمردان، به آمریکا اعتماد کرده است، پس چرا دولت تدبیر و امید صدها برابر این مبلغ را در قمار برجام روی میز قرار دادند و چنین اعتمادی را به آمریکا و غرب کرده است؟!
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت یازدهم با سیاست های خود، هزینه غیر قابل ارزش گذاری را در راه سازش با آمریکا پرداخته است، تصریح کرد: آقای روحانی با تماس تلفنی اش با رئیس جمهور آمریکا که در تاریخ انقلاب بی سابقه بود پا روی خون هزاران شهید انقلاب اسلامی ایران گذاشت تا شاید از این طریق بتواند رضایت کدخدا را جلب کرده و بخشی از تحریم های ظالمانه را از بین ببرد با این وجود چنین اتفاقی عملا نیفتاد و ما همچنان تحت فشار و تحریم غرب هستیم.

وی اذعان کرد: 2میلیارد دلار اموال ایران که از سوی آمریکا غارت شد در مقابل سرمایه هایی که دولت یازدهم برای رابطه و اعتماد به آمریکا به هدر داد بسیار ناچیز بود؛ بنده نگران اموال غارت شده مردم نیستم چرا که می توان با تلاش های دیپلماتیک و پیگیریهای مکرر آن را به کشور بازگرداند یا جبران کرد هر چند که بعید است این دولت کار خاصی در این زمینه انجام دهد.

رسایی با اشاره به خدشه دار شدن عزت ملت ایران در زمان دولت یازدهم، گفت: اما مهمتر از آن 2 میلیارد دلار، عزت ملت ایران است که خدشه دار شده و همچنین ویژگی های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در برابر نظام سلطه می باشد که به تاراج رفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بی محلی های پادشاه سعودی به رئیس جمهور ایران اسلامی، زانو زدن وزیر امور خارجه در مقابل امیر کویت و قضایای پیش آمده در مسابقات فوتبال بین تیم های ایرانی و عربستانی، تنها بخشی کوچک از پایمال شدن عزت ملت ایران در منطقه است که همه آنها هزینه است.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۹:۰۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
اشتباه دولت نهم در سال 85 تمدید و استمرار این روند است؟
آیا دولت نهم می توانست سررسید اموال بلوکه شده را تمدید نکند؟
از رسایی انتظار چنین حرفی نمی رفت...
ناشناس
۱۹:۳۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
بنده مطمن هستم که این غارتگری بی ارتباط به انتحابات ریاست جمهوری آمریکا نیست. پشت در های بسته مذاکرات کری و ظریف قرار بر این هست ابتدا چون انتخابات آمریکا نزدیک هست این غارتگری توسط آمریکا با چراغ سبز آقایان انجام شود و ما کشور قربانی باشیم برای ادامه حکومت دموکرات ها. تا به مردم امریکا نشون بدن مذاکرات با کنترل آمریکا جلو میره. البته آمریکایی ها هم قول دادند در انتخابات 96 جبران کنند و مقدار انعطاف و برگ برنده برای روحانی جور کنند. ولی آقایان مسول ساده ما باز هم سرشون شیره مالیده شده. مطمن باشید مردم ایران ساده نیستند و گول این حرکات رو نخواهند خورد و روزی این مسولان کدخدا پرست ما دستشان رو خواهد شد. ولی حیف که چهار سال عمر مردم ایران بر باد رفت