هاشمی رفسنجانی می‌گوید کسانی که قبلا تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند، تلاش می‌کنند که آن را برگردانند.
کد خبر: ۸۶۶۶۴۵۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹



خبرگزاری بسیج مازندران، وی در دیدار با علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده و برخی اعضای خانه کارگر، ضمن ارائه تحلیلی از علل رکود تولید و نقش تحریم‌ها در این مسیر، گفت: متاسفانه بعضی از کسانی که قبلا در مقام مسئولان جمهوری اسلامی، تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند، وقتی در دو انتخابات نظر جامعه را دیدند، به جای اصلاح گفتار و رفتار خویش با کارشکنی سیاسی در کارهای دولت تلاش می‌کنند که تحریم‌ها را برگردانند.

هاشمی با بیان این جمله که «تحریم عامل گسترش فساد می‌شود»، به تلاش‌های یک عده محدود در تمام 8 سال گذشته برای سوءاستفاده از تحریم‌ها پرداخت و گفت: جانبداری از تحریم، تبلیغ قاچاق و سوءاستفاده از نیاز جوانان تحصیلکرده جامعه و خانواده‌ها به اشتغال است و متاسفانه شاهد بودیم که چگونه در دولت گذشته به جای توجه به تولید، جامعه را به واردات وابسته کرده بودند که وقتی تحریم گسترش یافت، رکود تورمی و فلاکت حاصل از آن جامعه را فراگیر گرفت.

بنابر گزارش دفتر هاشمی یکی از حضار در این ملاقات در میانه صحبت‌های هاشمی شعری با این مضمون خواند:
بار دگرم ندا ز رأفت کردی/ ما کارگران را به نزد خویش دعوت کردی/ ای یار باوفای امام و رهبری و حامی کارگران/شرمنده‌ایم که در تمام این سال‌ها به ما محبت کردی/ هر بار که آمدیم نزدت، کما فی‌السابق احسان به خوشرویی و خرسند به رسم عادت کردی).

هاشمی در این دیدار همچنین گفته است هر وقت چهره‌های شاداب و مصمم کارگران را می‌بینم روحیه می‌گیرم.

یادآور می‌شود وقوع پدیده‌هایی نظیر اشرافیت و تجمل‌گرایی و تبعیض در دولت سازندگی رقم خورد که بیشترین دود آن در چشم اقشار پایین جامعه از جمله کارگران رفت. تورم در این دوره- بدون تحریم‌های فعلی - به رکورد بی‌سابقه و تکرار نشدنی 49 درصد در سال 74 افزایش یافت.

از سوی دیگر تعبیر «کسانی که قبلا تحریم‌ها را نعمت خدا می‌دانستند، تلاش می‌کنند آن را برگردانند» عجیب می‌نماید چه اینکه آقای مهدی هاشمی (مفسد اقتصادی و امنیتی نام آشنا) در جریان اقامت در خارج از کشور پیگیر تشدید تحریم‌ها در خارج از کشور بود که از سوی یار غار وی (نیک آهنگ کوثر) نیز مورد اذعان قرار گرفته است. همچنین روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز مهرماه 89 تصریح کرد نمایندگان رهبران جنبش سبز در دیدار با اعضای اپوزیسیون و مقامات آمریکایی و اروپایی گفتند تحریم‌ها باید تشدید شود اما نه به صورت تدریجی که مانند واکسن عمل کند بلکه باید به صورت آنی و فلج‌کننده باشد».

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در سال 90 از تحریم‌های فلج‌کننده رونمایی کرد و همین فرصتی برای زبان درازی جریان آلوده و تجدیدنظرطلب و کاسبی‌های انتخاباتی بعدی از تحریم شد. در حقیقت شادمان‌ترین طیف‌ها از تحریم‌ها، همان‌هایی هستند که از فشار دشمن برای فریب افکارعمومی و موج‌سواری‌های سیاسی و انتخاباتی بهره بردند و این در حالی بود که اگر این دستاویز نبود، هیچ کارنامه قابل ارائه‌ای به مردم جز اشرافیگری نداشتند همچنان که بعد از 3 سال نیز کارنامه‌ای جز ایراد خسارت‌های سنگین به کشور و گستاخ کردن آمریکا ندارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها