اجرای 82 پروژه عمرانی از محل جمع آوری زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته از محل زکات جمع‌آوری شده 82 پروژه عمرانی شامل مسجد، حسینیه و غیره اجرا شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۴۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج فرید محبی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد 989 رابط افتخاری روستایی به عنوان رابطین امداد در سطح روستاهای این استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این رابطین بدون دریافت هیچ وجه مادی در راستای ترویج فرهنگ زکات تلاش می‌کنند.

وی افزود: 458 عامل افتخاری در سطح استان شامل اعضای شوراها، دهیارها و معتمدین محلی در سطح استان وجود دارد که پایه اصلی کار را در حوزه زکات انجام می‌دهند.

محبی بیان کرد: در سال گذشته 2 جلسه زکات در مرکز استان و 32 جلسه در سطح شهرستان‌ها برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات در بحث فرهنگسازی زکات در سطح جامعه، تصریح کرد: سال گذشته در بحث پشتیبانی و فرهنگسازی زکات در سطح شهرستان‌های استان حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد  عنوان کرد: در سال گذشته از محل زکات جمع‌آوری شده 82 پروژه عمرانی شامل مسجد، حسینیه و غیره اجرا شد.

محبی ابراز کرد: از محل زکات همچنین 12 میلیارد ریال برای مرمت و بهسازی 37 پروژه عمرانی شامل مسجد، حسینیه و غیره هزینه شد.

وی اظهار کرد: در سال 94 حدود 31 میلیارد ریال زکات اعم از واجب، مستحب و حساب‌های انتظامی در سطح استان جمع‌آوری که از این میزان 80  درصد در پروژه‌های عمرانی و 20 درصد برای کمک به نیازمندان و فقرا هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رویکرد کمیته امداد استان این است که از محل زکات جمع‌آوری شده سهم فقرا را افزایش دهد.

ارسال نظرات