مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

دو طرف برجام به طور طبیعی نمی توانند به همه خواسته های خود برسند!

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه برجام فی‌نفسه خاصیتی ندارد، گفت:برجام برنامه اقدام جامع مشترکی است که در قالب توافق صورت گرفته و اگر دو طرف بخواهند به نتیجه‌ای برسند به طور طبیعی نمی‌توانند به همه خواسته‌های خود به طور کامل دست یابند.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۴۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج  محمدامین رضازاده در جمع فعالان سیاسی شهرستان کاشان اظهار کرد: دعوای سلایق فکری در نظام جمهوری اسلامی ستیز حق و باطل و یا به اصطلاح دعوای میان سیاه و سفید نیست بلکه در نظام اسلامی ما سلایق مختلفی حضور دارند که بر اساس شرایط زمانی و مکانی به یک تفکر رأی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در سال 92 مورد اقبال مردم قرار گرفت و با اتخاذ مشی اعتدالی که ریشه‌ای دینی و بر مبنای اسلام دارد سیاست و رویکرد تعاملی خود را در عرصه بین‌المللی و حوزه داخلی درپیش گرفت.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه حل مسئله هسته‌ای تنها با رویکرد تعاملی و شیوه برد-برد قابل دستیابی نبود، گفت: اقداماتی نظیر انتخاب وزیر کاربلد، انتقال بحث هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه و ... پروسه‌ای بود که توانست ایران را در مقابل شش قدرت جهانی به موفقیت برساند.

رضازاده با بیان اینکه برجام فی‌نفسه خاصیتی برای ما ندارد تصریح کرد: برجام برنامه اقدام جامع مشترکی است که در قالب توافق صورت گرفته و اگر دو طرف بخواهند به نتیجه‌ای برسند به طور طبیعی نمی‌توانند به همه خواسته‌های خود به طور کامل دست یابند.

وی با بیان اینکه نباید اثرات برجام را نادیده گرفت گفت: این توافق توانست دعوا را از ایران خارج کرده و موجب بروز دعواهایی در کشورهایی نظیر آمریکا، اسرائیل و عربستان شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تأکید بر نقش احزاب در عرصه سیاست داخلی گفت: در غیاب احزاب و جریانات سیاسی شناسنامه‌دار، شاهد اتفاقاتی نظیر باندبازی، فساد اداری و بده بستان‌های پشت‌ پرده خواهیم بود و بهشتی برای رانت‌خواران و مفسدان پدید می‌آید.

رضازاده با بیان اینکه ضمن فعال بودن نباید موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن همه چیز توسط التهابات سیاسی باشیم عنوان کرد: فعالیت به معنای تنش سیاسی نیست و بر خلاف بعضی تصورات، احزاب به معنای محل دعواهای سیاسی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: منافع ملی با وحدت و انسجام همه اقوام و گروه‌ها و جریانات سیاسی در کشور حاصل می‌شود و باید به این مصالح بیش از منفعت‌های حزبی، گروهی و یا شخصی توجه شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تأکید اولویت نخست دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی اولویت نخست و استراتژی ملی محسوب می‌شود و نباید موضوع دعواهای جناحی و رقابت‌های سیاسی قرار گیرد.
 
ارسال نظرات