دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: مردم با کسی عهد اخوت نبسته‌اند.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۴۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
 به گزارش خبرگزاری بسیج مصطفی کواکبیان در جمع دانشجویان استان گلستان اظهار کرد: مشارکت گسترده مردم خصوصا دانشجویان به عنوان مرجع فکری مردم و پیشقراولان تحولات اجتماعی حتما باید فعال باشد. 

وی با تاکید بر اینکه لازم نیست دانشجویان در دانشگاه از کاندیدای خاصی حمایت کنند، تصریح کرد: در بیرون از دانشگاه موردی ندارد، نکند که مردم از دانشجویان جلو بیفتند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی انتخابات باید حافظ واقعی آرای مردم باشند، افزود: مسئولان به فرمایش مقام معظم رهبری توجه کنند که رای مردم حق‎الناس است.

کواکبیان به پیام‎های اصلی انتخابات هفت اسفند سال 1394 از دیدگاه خودش نیز اشاره کرد و گفت: ضرورت حضور گسترده در انتخابات از پیام‎های مهم بود در 9 مجلسی که قبلا داشتیم میزان مشارکت مردم 60 درصد و در تهران بین 46 تا 47 درصد بود اما در این دوره از انتخابات حضور مردم به دلیل رشد فکری و بلوغ سیاسی افزایش یافت.

وی ارتقای مشارکت سیاسی مردم برای تعیین سرنوشت خودشان را از دیگر پیام‎های انتخابات عنوان کرد و گفت: مردم با حضورشان اعلام کردند که بلوغ سیاسی آنها افزایش پیدا کرده است، نگاه مردم در انتخابات اصلاح بود، خیلی‎ها تصور می‎کنند مردم حفظ وضع موجود را دوست دارند اما در ایران مردم وقتی پای کار آمدند تغییر را خواستار بودند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری به ترکیب حضور بهارستان‎نشینان در مجلس نهم اشاره کرد و افزود: یک اقلیت 10 نفره اصلاح‎طلب و 70 الی 80 نفره حامیان دولت را در مجلس نهم داشتیم.

کواکبیان با اشاره به اینکه در مرحله اول 120 نفر از لیست اصلاح‎طلبان وارد مجلس شدند، گفت: از لیست اصولگرایان 60 نفر و حدود 30 الی 40 نفر نیز با گرایش  مستقل وارد بهارستان شدند که البته برخی از ترس شورای نگهبان و برخی از ترس مردم گرایش خود را مستقل اعلام کردند، در بدبینانه‎ترین حالت از 68 کرسی باقی مانده حدود 40 کرسی به اصلاح‌طلبان رسیده است.

وی بحث تهرانیزه کردن انتخابات را مطرح کرد و از مردم خواست تا از انتخابات تهران الگو بگیرند و افزود: بداخلاقی‌ها مردم را بیشتر تحریک کرده است و مردم به لیست انگلیسی بیشتر واکنش نشان دادند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه نباید با نفی دیگران خود را نشان دهیم به موضوع بداخلاقی‌هایی در رد صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از افراد فرهیخته رد صلاحیت شدند البته به جز رد صلاحیت، تائید صلاحیت و عدم احراز مورد جدیدی در اصفهان دیده شد و آن ابطال رای منتخب مردم بود.

کواکبیان؛ اصلاح قانون انتخابات، تدوین قانون مطبوعات، توجه به معیشت مردم، توجه به وضعیت فرهنگی، جوانان و بانوان را از مهمترین موضوعات قابل پیگیری مجلس دهم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ایران به ‌صورت رسمی با آمریکا رابطه ندارد، گفت: ما به صورت غیررسمی از طریق مبادلات تجاری و اقتصادی با آمریکا رابطه داریم.

کواکبیان بیان کرد: در زمینه رابطه سیاسی دو سال مذاکره کردیم گرچه با برقراری رابطه سیاسی وضعیت کشور گل و بلبل نمی‌شود اما از دشمنی‌ها و خصومت‌های آمریکا علیه ایران جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/83001/آ ۳۰/

http://fna.ir/YAUNTNEmail Instapaper Google+ LinkedIn Pocket WhatsApp
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگ
ارسال نظرات