خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد؛

صادرات گلستان 11 درصد رشد منفی داشت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در سال گذشته صادرات استان گلستان به دلیل پایین آمدن قیمت نفت و محصولات صادراتی 11 درصد رشد منفی داشت.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۷۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حسینقلی قوانلو در نخستین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گلستان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته رشد گمرکی استان گلستان رشد منفی 13 درصدی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه صادرات گلستان نسبت به کشور که دارای رشد منفی 16 درصدی بود وضعیت بهتری دارد، گفت: پایین آمدن قیمت جهانی نفت و محصولات صادراتی و افت صادرات به کشور ترکمنستان دلایل رشد منفی صادرات استان گلستان بود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان یادآور شد: در سال گذشته نزدیک به 260 میلیون دلار صادرات از گمرک‎های استان داشتیم که در مقایسه با سال قبل که بیش از 290 میلیون دلار بود کاهش داشت.

قوانلو بیان داشت: در سال گذشته رشد منفی 40 درصدی صادرات را به کشور همسایه ترکمنستان داشتیم که اگر این مهم به تنهایی نبود شاید صادرات استان گلستان 30 درصد رشد می‎کرد.

وی با بیان اینکه در کل صادرات استان گلستان 11 درصد رشد منفی داشتیم، خاطرنشان کرد: وضعیت صادرات استان گلستان در بین 31 استان کشور در رتبه نوزدهم است که جایگاه بدی برای این استان به شمار نمی رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بیان داشت: امسال را مقام معظم رهبری سال را به« اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین کردند و یکی از محورهای پنج‎گانه سیاست‎های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برون گرایی اقتصاد مقاومتی است که کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی می‎تواند نقش مهمی در آن داشته باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها