خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت شهدای حوزه و روحانیت با حضور اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۵۸۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم گرامیداشت شهدای حوزه و روحانیت شب گذشته به همراه تجلیل از مقام شهیدان آیات مطهری و شاه آبادی و حجت الاسلام مالامیری با حضور اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه در قم برگزار شد.
 
در این مراسم از خانواده شهیدان آیات مطهری و شاه آبادی و حجت الاسلام مالامیری تجلیل شد؛ همچنین از اساتید شاهد و ایثارگران روحانی تجلیل به عمل آمد.
 
شایان ذکر است، در این مراسم پیکر مطهر شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، نقیب علی نیز حضور داشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم، سردار هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم از حاضران در این مراسم حضور داشتند.
 
در این مراسم حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم، هیچ نهضت و انقلابی را پیدا نمی کنیم که با جوهره دینی شکل گرفته باشد و به دور از روحانیت و بدون پیشتازی روحانیت اتفاق افتاده باشد.
 
وی شهید مطهری را برترین الگو در تبیین احکام اسلام خواند و تصریح کرد: دشمنان اسلام از علم، بصیرت و قلم شهدای روحانی آسیب دیده بودند؛ شهید مطهری از شهدای ویژه و مفاخر و گل های سرسبد روحانیت در عصر حاضر است؛ شهید آیت الله مطهری صرفا یک علامه نبود؛ امروز برترین و برجسته ترین الگویی که می توان در تبیین احکام اسلام و تقابل با جریان های انحرافی فکری مورد نظر قرار دهیم و به آن تأسی کنیم، شهید آیت الله مطهری است.
 
نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اخلاق جهادی این شهید اشاره و خاطرنشان کرد: شهید شاه آبادی در فاصله زمانی کوتاهی 5 بار به زندان افتاد؛ زمانی که بعد از پیروزی انقلاب که نماینده مجلس بود، به قول رهبر معظم انقلاب و آیات موحدی کرمانی و مهدوی کنی(ره) که از نزدیک او را می شناختند، ایشان سر از پا نمی شناخت؛ وقتی دو روز مجلس تعطیل می شد به جبهه می رفت و به استراحت نمی پرداخت؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که انگار استراحت بر شهید آیت الله شاه آبادی حرام بود.
 
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه حوزه به اقتضای زمان، باید معنویت و محتوای درست را به نظام پمپاژ کند، تصریح کرد: اگر ورودی حوزه را با خروجی آن مقایسه کنیم، هزینه های حوزه را خواهیم دید؛ امروز آموزش و پرورش، دانشگاه ها، قوه قضاییه و  وزارت خانه ها نیاز به حضور روحانیت دارند و حوزه از جان مایه گذاشته است و نیازهای نظام را با کمترین پشتوانه خود تأمین کرده و نگاه به نیاز نرم افزاری برای نیازهای اسلام و نظام داریم.
 
نماینده منتخب مردم قم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهدای ما به عنوان مدافعان حرم جوشش و معنویت ایجاد می کنند؛ نه تنها در سطح تیپ های زینبیون و فاطمیون جان را فدا می کنند، بلکه به نیروهای بومی نشاط می بخشند و شاهد این حضور هستیم و همیشه در طول تاریخ سینه شان سپر بلای فرهنگ و کیان ملی بوده است؛ همین است که استکبار نتوانسته پیوند بین روحانیت، مرجعیت، ولایت و مردم را قطع کند و امروز هم به آن نگاه معرفتی و بصیرت نیاز داریم و هم به روحیه و تلاش مضاعف آیت الله شاه آبادی و به تفکر جهادی حجت الاسلام مالامیری نیازمند هستیم که در عرصه های مختلف بتوانیم آن پیشتازی روحانیت را شاهد باشیم.
 
در این مراسم حجت الاسلام طیبی فر، فرمانده تیپ رزمی تبلیغی 83 امام صادق(ع) به بیان ویژگی های مدافعان اسلام پرداخت و خاطرنشان کرد: کسانی امروز می توانند نام خود را مدافع اسلام قرار دهند که در مقابل ضد ارزش ها بایستند و آن حرکتی را که امام راحل و رهبر معظم انقلاب آن را پایه گذاری کردند و کسانی که به دنبال انحراف در اندیشه، راه و انقلاب امام راحل هستند را بشناسند و در مقابل انحراف آنها بایستند و کسانی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر بخواهند حوزه انقلابی بماند، باید آنچه را که در مقابل اسلام، ارزش ها و اندیشه های اسلامی ایستاده است را تبیین کنند و در مقابل آن بایستند.
 
وی درباره اهمیت شناختن دشمنان اسلام اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم در برابر استکبار جهانی ایستادگی داشته باشیم، باید نقشه های دشمنانان، استکبار و جاده صاف کن  های مستکبران و جریان هایی که در داخل و خارج راه را برای استکبار باز می کنند، بشناسیم.
ارسال نظرات