فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گرمی:

باید جنبه‌های عملی اقتصاد مقاومتي اجراي شود

تعاریف متعددی از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد درون‌زا و متکی به منابع داخلی در کنار ارتباطات خارجی، مطرح شده است و اکنون باید به این تعاریف عمل و جنبه‌های عملی آن اجرا شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۲۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گرمي در جلسه اي كه با حضور فرماندار و بخشداران بخش مركزي، انگوت و موران و روساي ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد با بیان اینکه نامگذاری سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قطعا در جهت رفع خلاء اصلی و فعلی کشور یعنی رفع مسائل اقتصادی است، گفت: تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

سرهنگ نوري گفت: نباید از نامگذاری سال‌های اخیر که با محوریت مسائل اقتصادی بوده است این موضوع را برداشت کرد که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسائل اقتصادی در اولویت قرار گرفته، بلکه این نامگذاری‌ها نشانگر این است که خلاء اصلی و فعلی کشور، مسائل اقتصادی است.

وی افزود: تعاریف متعددی از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد درون‌زا و متکی به منابع داخلی در کنار ارتباطات خارجی، مطرح و در خصوص مسائل نظری این نوع از اقتصاد صحبت‌های بسیاری شده است و اکنون باید به این تعاریف عمل و جنبه‌های عملی آن اجرا شود.

سرهنگ نوري با تأکید بر برخورداری از روحیه انقلابی در حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: شهرستان گرمي در مسیر اقتصاد مقاومتی با برخورداری از منابع طبيعي بكر وپتانسيل فراواني كه در منطقه دارد می‌تواند مشكلات خود را حل كند.

وي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتی به عنوان اقتصادی درون زا و متکی بر منابع داخلی می‌تواند توسعه پایدار و همه جانبه‌ای را به دنبال داشته باشد افزود: تمام کشورها نیاز دارند تا به منابع داخلی خود متکی باشند و به ویژه در ایران، تکیه بر منابع داخلی مانع دشمنان کینه‌توزی می‌شود؛ دشمنانی که قصد دارند تا با تحریم و تهدید به قطع روابط، به اهداف خود دست یابند.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گرمي اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور موجب رونق تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال می‌شود و با توجه به اینکه مهمترین معضل کنونی کشور و به تبع شهرستان گرمي هم بیکاری است با استفاده از اقتصاد مقاومتی می‌توانیم شاهد ریشه‌کن شدن این معضل باشیم.

وي تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مستلزم اراده جدی دولت و تعاون و همكاري كليه نهادها و احاد مردم عنوان كرد.

رحيمي زاد؛ فرماندار شهرستان گرمي هم در اين جلسه گفت: در کنار برنامه‌ریزی‌ها و مقدماتی که تاکنون برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام و فراهم شده است و با اراده جدی می‌توانیم از پتانسيل عظيم منطقه و شاهد عملي شدن شعار امسال و رونق اقتصادي باشيم.

وي خاطر نشان كرد: در شهرستان گرمي قطعا بخش کشاورزی جهت حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد و پس از آن، صنعت نیز باید در این مسیر حرکت كند.

رحيمي زاد، از روساي ادارات خواست طرحهاي كه براي تحقق اقتصاد مقاومتي در شهرستان كمك مي كنند ارائه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار