رییس شبكه بهداشت ودرمان شهرستان نیر گفت: وضعیت كشتارگاه دام نیر مناسب نبوده و غیربهداشتی است.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۳۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، دكتر بابك نخستین با انتقاد از وضعیت نامناسب بهداشت كشتارگاه دام در این شهرستان، خواستار اقدام جدی دستگاه‌های متولی برای ساماندهی آن شد.

وی گفت: شهرداری موظف است، برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم، كشتارگاه موجود را ساماندهی كند.

نخستن با اشاره به اینكه گوشت به عنوان یكی از اقلام مهم غذایی مورد مصرف عموم مردم است، تشریح كرد: بیماری‌های متعددی از طریق گوشت می‌تواند به انسان منتقل و در نهایت به سلامت افراد ضربه بزند بنابراین رعایت موازین بهداشتی امری مهم و ضروری در این خصوص است.

وی با بیان اینكه ساختمان كشتارگاه این شهرستان بیش از چندین سال قدمت دارد، افزود: كشتارگاه از نظر وضعیت دفع فاضلاب، سردخانه، نداشتن سپتیك وخودروی حمل یخچال دار ، بهداشت كارگری و آلایش دام با بی‌نظمی و مشكلاتی همراه است.

رییس شبكه بهداشت ودرمان نیر اضافه كرد: مدیریت كشتارگاه دام این شهرستان بر عهده شهرداری است و می‌طلبد كه اقدامات جدی از سوی شورای سلامت برای ساماندهی وضعیت آن صورت گیرد.

رئیس شبكه بهداشت و درمان شهرستان نیر با انتقاد از وضعیت غیربهداشتی دفع فاضلاب شهر نیر گفت: متأسفانه به دلیل سنتی بودن سیستم دفع فاضلاب در شهر نیر تمام فاضلاب‌های خانگی وارد رودخانه عبوری از وسط شهر می‌شود كه سلامت و آرامش شهروندان را به مخاطره انداخته است.

كشتارگاه سنتی نیر در فاصله 2كیلومتری شهر نیر واقع شده و تامین كننده گوشت قرمز شهروندان می باشد.

ارسال نظرات