خبرهای داغ:
حجت الاسلام طهماسبی بیان داشت : تبعیت از ولایت فقیه مهمترین الگوی زندگی شهیدان می باشد.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۶۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
امام جمعه شهر الوند تبعیت از ولایت فقیه را از الگوهای مهم زندگی شهدا یاد کرد و گفت: انقلابی ماندن مشکل‌تر از انقلابی شدن است.

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند در آیین گرامیداشت شهید مدافع حرم زکریا شیری که عصر امروز در مسجد علی‌اصغر (ع) شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی نمی‌تواند حق شهید را ادا کند و الگو قرار دادن شهید مهمترین عامل در احقاق حقوق شهیدان محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدام و عمل در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه جنگ بسیار حساس و مهم بوده چراکه تحقق این امر نیازمند همتی مضاعف و دوچندان است.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: شهادت از نظر بزرگان دارای اهمیت بوده و شهادت هنر مردان خدا است و بهترین معراج عشق از نظر شاعران در شهادت تعریف می‌شود.

طهماسبی یادآور شد: ایثار به معنی قدرت آزادگی است که این ویژگی در شهیدان مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه شهیدان عنوان کرد: باید نسبت به شهیدان ارزش و بها داد چراکه آن‌ها تا پای جان برای دفاع از دین الهی اقدام کردند و شهید زکریا شیری نیز عاشق شهادت و بزرگی بوده است.

امام جمعه الوند شهادت را در گران‌بهایی دانست و مطرح کرد: جهاد در راه الهی دری از درهای بهشت بوده که سعادت آن نصیب هر کسی نمی‌شود و عالی‌ترین درجه ایثار است.

طهماسبی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در آگاهی انسان پرداخت و خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم به دنیای امروز آموختند که جهاد در راه الهی همچنان ادامه دارد و زمان نمی‌شناسد.

وی تصریح کرد: شهیدان ویژگی‌های ارزشمندی را شامل می‌شوند و شهید کسی است که تمام وجود و زندگی خود را فدای حفظ دین و اسلام می‌کند.

امام جمعه شهر الوند تبعیت از ولایت فقیه را از الگوهای مهم زندگی شهدا یاد و بیان کرد: انقلابی ماندن مشکل‌تر از انقلابی شدن است.

طهماسبی با بیان اینکه اگر ولایت فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری را فراموش کنیم در زندگی دچار خسران می‌شویم، ادامه داد: شهیدان راه زندگی را برای انسان هموار کرده‌اند چراکه اگر تلاش آن‌ها نبود تکلیف کشور در دنیای آشفته امروز نامشخص و نامعلوم بود.

وی اضافه کرد: معادله‌ای که شهید می‌سازد، معادله عشق الهی است و شهیدان مدافع حرم به میدان جنگ می‌روند تا شعائر الهی را پاس بدارند.

گفتنی است، زکریا شیری شهید مدافع حرم از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بوده که در نهم فروردین ماه سال 1365 در خدابنده‌ زنجان به دنیا آمد و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در آذر ماه سال گذشته در سوریه به درجه رفیع شهادت رسیده است.

پیکر مطهر این شهید گرانقدر در منطقه به جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته است.

یک دختر 4 ساله و یک پسر 2 ماهه دو دردانه به یادگار مانده شهید زکریا شیری هستند.

مراسم گرامیداشت این شهید والامقام با حضور مسئولان استانی همچون سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین و مهدی طاهرخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها