خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه رئیس‎جمهور و دولتمردان باید تحمل بالایی برای شنیدن انتقادها خصوصا انتقاد نمایندگان مجلس داشته باشند، گفت: تشکیل مجلس بله‎قربان‎گوی دولت اشتباه محض است.
کد خبر: ۸۶۶۶۶۸۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‎مقدم چهارشنبه شب در همایش بزرگ حامیان حجت‎الاسلام سید علی طاهری که در مسجدالرضای آذربایجانی‎های مقیم شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: رئیس‎جمهور و دولتمردان باید تاب شنیدن انتقاد نمایندگان مجلس را داشته باشند در این صورت کشور در مسیر درست حرکت می‎کند و خطاهای دولتمردان قابلیت اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: مجلس بله‎قربان‎گو به مملکت آسیب می‎زند و مردم در فشار قرار می‎گیرند، مجلسی به درد می‎خورد که نمایندگان آن کارشناس باشند در حوزه‎های قانونگذاری و نظارت بر دولت توانمند باشند و بتوانند به صورت جمعی به دولت کمک کنند در عین حال دولت بداند با یک مجلس قوی و ناظر روبه‌رو است، این اعتقاد که هر دولتی روی کار می‎آید باید یک مجلس همراه با دولت شکل بگیرد اشتباه محض است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم به اشاره به اینکه امانت باید به اهل آن واگذار شود، گفت: امانت‎ها سطوح مختلفی دارند مهم نیست که امانت کوچک باشد یا بزرگ، گرانبها باشد یا کم‎بها مهم این است که عنوان امانت را دارد گاهی امانت‎ها فردی است و گاهی امانت‎ها اجتماعی و سیاسی هستند، قدرت و حکومت امانت بزرگ الهی است این امانت باید به اهل آن واگذار شود.

مصباحی‎مقدم با اشاره به اینکه قدرت باید به انسان‎های امین سپرده شود، ابراز کرد: مجلس جایگاه بالایی دارد، مجلس در راس امور است در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه مجلس بعد از جایگاه مقام معظم رهبری در بالاترین رتبه قرار دارد، رئیس‎جمهور در جایگاهی نیست که مجلس را منحل کند اما در صورتی که عدم کفایت رئیس جمهور برای مجلس احراز شد مجلس می‎تواند رئیس‎جمهور را از قدرت برکنار کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس‎جمهور منتخب مستقیم مردم است، گفت: طبق قانون اساسی قدرت و جایگاه برتر به مجلس داده شده است، مجلس باید مقتدر باشد بنده نمی‎گویم مجلس، بدون منطق، مقابل دولت بایستد مجلس باید به دولت کمک کند اما چاکر و بله‎قربان‎گوی دولت نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اینکه مجلس باید از موضع قدرت به عنوان نماینده ملت بتواند قدرت دولت را تحت کنترل و نظارت قرار داده و یا مهار کند، افزود: دولت از نظر قدرت و امکانات در جایگاه برتر قرار دارد، برای اینکه این قدرت در جایی مهار شود نیاز به وجود نمایندگانی شجاع، توانا، باتجربه و قوی است نمایندگانی که دستشان نلرزد، زبانشان نلغزد و از حقوق ملت دفاع کند.

مصباحی‎مقدم بیان کرد: مردم باید هم رئیس‎جمهور را تعیین کنند و هم نمایندگان مجلس را، رئیس‎جمهور را برای امور اجرایی کشور و نمایندگان را برای قانونگذاری و نظارت بر قدرت دولت انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس نباید دولت‎فرموده باشد، ابراز کرد: مجلس نباید در خدمت اراده دولت قرار بگیرد مجلسی که در خدمت اراده دولت باشد یک مجلس منفعل و ضعیف خواهد بود که به درد نظام و کشور نمی‎خورد.

وی گفت: بنی صدر هم در دورانی که رئیس‎جمهور شد خواسته‎اش از مردم این بود مجلسی راه بیندازد که رئیس‎جمهورمحور باشد، چنین مجلسی را باید گل گرفت درست است که مجلس باید به دولت کمک کند بی‎دلیل چوب لای چرخ دولت نگذارد اما نباید تابع محض دولت باشد.

مصباحی‎مقدم با تاکید بر اینکه مجلس نباید ملاحظه‎سازی سیاسی کند، ابراز کرد: ترکیب مجلس شورای اسلامی دهم حکایت از غلبه هواداران دولت و اصلاح‎طلبان نیست بلکه اکثریت در کل کشور به صورت نسبی با اصولگرایان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها