رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

مجازات حاصل عملکرد نفس اشخاص است

مجازات، آن چیزی نیست که خداوند داده باشد؛ بلکه حاصل عملکرد نفس خود اشخاص است و در واقع تجسم عمل است که این تجسم یا تبدیل به بهشت می شود و یا تبدیل به جهنم.
کد خبر: ۸۶۶۶۷۱۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست توجیهی سیاست ها و برنامه های سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در سال 95 برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان، در ابتدای این جلسه، آیاتی از قرآن کریم را قرائت و مطالبی را پیرامون آن به شرح ذیل بیان کرد:

لِيَجْزِي اللّهُ كُلَّ نَفْسٍ مَّا كَسَبَتْ إِنَّ اللّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ

تا خدا به هر كس هر چه به دست آورده است جزا دهد كه خدا زودشمار است.

هَذَا بَلاَغٌ لِّلنَّاسِ وَلِيُنذَرُواْ بِهِ وَلِيَعْلَمُواْ أَنَّمَا هُوَ إِلَهٌ وَاحِدٌ وَلِيَذَّكَّرَ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ

اين [قرآن] ابلاغى براى مردم است [تا به وسيله آن هدايت‏شوند] و بدان بيم يابند و بدانند كه او معبودى يگانه است و تا صاحبان خرد پند گيرند.

دکتر احمدرضا بسیج، گفت: برعکس آنچه که عامه مردم در ذهنشان می پندارند که حساب و کتاب قیامت چیزی است قرار دادی و مجزای از رفتار ما. این آیه بیان می دارد که مجازات، آن چیزی نیست که خداوند داده باشد؛ بلکه حاصل عملکرد نفس خود اشخاص است و در واقع تجسم عمل است که این تجسم یا تبدیل به بهشت می شود و یا تبدیل به جهنم.

آن سخن‌های چو مار و کژ دمت مار و کژدم گشت و میگیرد دُمت

وی، افزود: عمل هر کس در همان لحظه تبدیل به عذاب یا پاداش می شود؛ ولی ما چون گرفتار در چاه جسم هستیم آن لذت بهشت و یا عَلَم جهنم را متوجه نمی شویم؛ اما زمانی که می میریم و روح از جسم خارج می گردد و پرده ها کنار زده می شود، آن گاه متوجه این خواهیم گشت که تا به حال در بهشت و یا جهنم بوده ایم.

استاد دانشگاه تصریح کرد: بهشت و جهنم چیزی از پیش ساخته شده که عده ای در آن ورود پیدا کنند نیست؛ بلکه عمل است که تبدیل به بهشت یا جهنم می گردد.

من که امروزم بهشت نقد حاصل مى شود *** وعده فرداى زاهد را چرا باور کنم

وی، با قرائت آیه شریفه " لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ" (اگر علم‏اليقين داشتيد به يقين دوزخ را مى‏بينيد.)،‌اظهار کرد:‌ در واقع این دنیا مرحله وجود عذاب یا پاداش است و قیامت مرحله ظهور و بروز آن است و مرحله ایست که می توان فهمید چنین اتفاقی افتاده است.

دکتر بسیج در ادامه گفت: قرآن در کنار تمام فوایدی که دارد از جمله فواید معرفتی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و… فایده ای دیگر نیز دارد که آن نیز برانگیختن احساسات مثبت از طریق ایجاد ترس است. برای مثال ترس از بیماری است که انسان را وادار می کند اعمالی را انجام بدهد یا ندهد.

وی، افزود: برای این که این ترس حاصل شود لازمه آن این است که اولا بخواند و دوم ایمان پیدا کردن است، چرا که فقط صرف دانستن هم به تنهایی مشکل را حل نمی کند.

گفتنی است: سیاست ها و برنامه های سال ۹۵ سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها توسط کارشناسان سازمان و کانون های بسیج اساتید استان مورد بررسی و هم اندیشی قرار گرفت.

ارسال نظرات