مدیر کل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

پیش بینی اجرای 400 کیلومتر پروژه محور چهار خطه و راه روستایی در لرستان

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان از پیش بینی اجرای 400 کیلومتر پروژه راه سازی چهار خطه و راه روستایی در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۷۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، شهرام ملکی در جلسه بررسی پروژه های دستگاههای اجرایی استان لرستان جهت اجرایی شدن در قالب سند اقتصاد مقاومتی استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به ارائه پیشنهاد اجرای هشت محور چهار خطه در استان گفت: برنامه این است که در جمع 100 کیلومتر چهار خطه به وضعیت موجود بزرگ راهی استان اضافه شود که برای این کار 200 میلیارد تومان برآورد شده است که در حالت خوشبینانه پیش بینی کرده ایم 60 میلیارد تومان این اعتبار را تامین و140 میلیارد تومان نیز از هم اکنون برنامه ریزی کرده ایم که به صورت تعهدی از ظرفیت پیمانکاران استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم اجرای 100 کیلومتر محور چهار خطه در استان را با 140 میلیارد تومان اعتبار به صورت تعهدی کار کنیم 160 میلیون تومان نیز از قبل به صورت تعهدی کرده ایم که با رقم جدید این رقم به 300 میلیارد تومان افزایش می یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: وضعیت برخورداری از نظر وضعیت بزرگ راهی در استان با اجرای 100 کیلومتر چهارخطه از 380 کیلومتر به 480 کیلومتر ارتقاء پیدا می کند.

ملکی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم که طی سال 91 تا پایان سال 95، 209 کیلومتر در مجموع محور چهار خطه آزادراهی در استان اجرا کنیم، اضافه کرد: این در حالی است که از از اول انقلاب تا سال 91 کل محور بزرگ راهی که در استان لرستان اجرا شده است 271 کیلومتر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین پیش بینی شده است که 300 کیلومتر راه روستایی با 60 میلیارد تومان اعتبار در استان اجرا شود که در این راستا اگر طبق سال 94، هشت میلیارد تومان اعتبار استانی داشته باشیم 52 میلیارد تومان مابقی را به صورت انجام کار تعهدی تامین می کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: اگر بناست که استادیوم 15 هزار نفری خرم آباد را به اتمام برسانیم که این ظرفیت نیز توسط شرکت سازنده وجود دارد، بحث تامین آب دهکده المپیک خرم آباد یک معضل است چون اگر بخواهیم چمن این ورزشگاه را اجرا کنیم بحث نگهداری و کاشت چمن چالش ویژه ای است که اداره کل ورزش و جوانان باید آن را با هدف تامین آب دهکده پیگیری کند.

ملکی اضافه کرد: کتابخانه خرم آباد به مرحله خرید تجهیزات رسیده است و با این حال نمی توانیم برای خرید تجهیزات از طریق پیمانکار اقدام کنیم؛ ازاین رو ضرورت دارد که اعتبار خرید تجهیزات تامین شود.


ارسال نظرات