ارائه خدمات درمانی به بیش از یک میلیون بیمار در مراکز درمانی سپاه روح الله

معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله از افتتاح مراکز تخصصی جدید در کلینیک درمانی ثارالله اراک خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون نفر به مراکز درمانی سپاه روح الله مراجعه کردند که از این تعداد 56 هزار مراجعه از سوی خانواده های شهدا و جانبازان صورت گرفتهاست.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۸۱
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸

سرهنگ پاسدار ابوالفضل غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، برنامه‌های حوزه سلامت از سوی معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله اظهار داشت: امسال در هفته سلامت معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله همانند سایر دستگاه‌های متولی سلامت برنامه‌های گسترده‌ای را با محوریت شعار "مبارزه با دیابت" اجرایی کرد.

وی افزود:با توجه به اینکه دیابت عامل اصلی قطع پا و نابینایی در دنیا و مهمترین علت ایجاد کننده نارسایی مضمن کلیه است داشتن آگاهی کافی در رابطه با پیشگیری از دیابت الزامی است از این‌رو با استفاده از اساتید علمی مجرب نسبت به آموزش و آگاهی بخشی افراد نسبت به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عرقی و برخی از سرطان‌ها در سطح نواحی اقدام کردیم.

معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله تصریح کرد:تحرک بدنی کافی، تغذیه مناسب، کنترل وزن و مهار استرس از راهکارهای پیشگیری از دیابت است که به این منظور از ظرفیت اساتید مجرب در بحث سبک زندگی بهره گرفته و اقدام به اموزش افراد در سطح نواحی سپاه و بسیج کردیم.

سرهنگ پاسدار غریبی با اشاره به نقش تبلیغات در بحث اطلاع‌رسانی گفت: در راستای اطلاع رسانی به آحاد جامعه اقدام به توزیع 12 هزار بروشور در بحث مسائلیشگیری از بیماری‌ها در سطح نواحی کرده که با توجه به مطالب ارائه شده فرم‌ شرکت در مسابقه پیامکی بین افراد توزیع و نزدیک به 80 نفر شرکت کننده در مسابقه هدیه خود را دریافت کردند.

وی افزود: برنامه کوهپیمایی و راه‌پیمایی در طول هفته سلامت در نواحی و برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری سازمان تربیت بدنی بخشی دیگر از برنامه‌های اجرایی از سوی معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله بوده است.

معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله تصریح کرد: سال گذشته تعداد مراجعات به مراکز درمانی از سوی خانواده‌های شهدا و جانبازان 56 هزار مورد بوده است که با توجه به اینکه برخی روزها هوای اراک ناسالم است تعداد مراجعات به تبع افزایش می‌یابد.

سرهنگ پاسدار غریبی ادامه داد: تعدادی از جانبازان دارای مشکلات ریوی و قلبی هستند که این تعداد شناسایی و کپسول اکسیژن و دارو در اختیار آنان قرار گرفته و آموزش‌های لازم برای مواقع نیاز از سوی پزشکان مراکز در مانی به آنان ارائه شده که در مواقع آلوده بودن هوا سعی می‌شود از طریق پیامک یا تلفن یا سرکشی به آنان از وضع جسمانی آنان مطلع باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال و نامگذاری از سوی مقام‌معظم رهبری در حوزه سلامت تحقق منویات رهبر معظم می‌تواند از طریق پیشگیری از بیماری‌ها باشد که اولویت امسال معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله بر همین مسئله است تا با پیشگیری از هزینه‌های تحمیلی بر بخش درمان بکاهیم.

معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله تصریح کرد: حضور 14 پزشک تخصص و فوق تخصص و 52 دندانپزشک می‌تواند گامی در راستای تحقق شعار سال باشد که با گام پیشگیری این مهم را عملی سازند.

سرهنگ پاسدار غریبی با اشاره به میزان مراجعات به مرراکز درمانی سپاه روح‌الله در استان مرکزی بیان کرد: یک میلیون و 399 هزار مراجعه از سوی بیمارن به مراکز درمانی سپاه روح‌الله نشان از اعتماد مردم به این مراکز دارد که اجرای طرح انطباق در افزایش میزان مراجعات بی‌تاثیر نبوده است.

وی افزود: مراکز درمانی سپاه روح‌الله (کلینیک الزهراء و ثارالله) انواع خدمات تشخیص، درمانی و دارویی را به مراجعان ارائه می‌کند و خوشبختانه انواع آزمایش‌های تشخیص طبی، اکو کاردیوگرافی، تست ورزش، سونوگرافی و سایر خدمات پاراکلینیکی در مراکز درمانی سپاه روح‌الله به بیماران ارائه می‌گردد.

معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله تصریح کرد: ارائه دستگاه تست قندخون و نحوه استفاده از آن، آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه فشارخون دستگاه فشارخون در اختیار افراد قرار گرفته شد و آموزش‌های لازم به شکل مستقیم و غیرمستقیم به افراد ارائه شده است.

سرهنگ پاسدار غریبی با اشاره به مراجعات صورت گرفته به مراکز درمانی این معاونت گفت: تعداد مراجعات به کلنیک ثارالله بین یک‌هزار و 900 تا دو هزار و 300 نفر و مراجعات به کلینیک الزهراء بیش از 900 نفر در روز است.

معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله یادآور شد: تعرفه‌های پرداختی از سوی بیماران در مراکز درمانی این معاونت متفاوت است چراکه به جمعیت تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام، بهزیستی، روستائیان، بسیجیان و نیروهای مسلح ارائه می‌کند.

وی افزود: متاسفانه با وجود داشتن پیشرفته‌ترین دستگاه داپلر سونوگرافی کمبود نیروی تخصص رادیولوژیستاز مشکلات عمده ما در مراکز درمانی سپاه روح‌الله است چراکه با اجرای طرح انطباق متخصص رادیولوژیست خواهر در مرکز کم است که این مشکل در سطح کشور و استان نیز مشهود است.

معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله تصریح کرد: عدم آگاهی بیماران نسبت به بیماری خود مشکلی است که با ان مواجه هستیم از این رو برنامه هدایت بیماران در مسیر درمانی را در دست اجرا داریم.

سرهنگ پاسدار غریبی از اقدامات جدید معاونت درمان سپاه روح الله در اسان خبر داد و گفت: افتتاح بخش تخصصی خواهران، درمانگاه فوق تخصصی و درمانگاه تخصصی دندانپزشکی در کلینیک ثارالله از اقداماتی است که با توجه به نیاز موجود همزمان با مبعث پیامبر اسلام(ص) یا نیمه شعبان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار