مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:کیفیت هوای اراک برای دومین روز متوالی برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۸۸۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، ضمن اعلام ناسالم بودن شرایط هوای امروز اراک اظهار داشت: کیفیت هوای اراک روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی برای گروه‌های جمعیتی حساس ناسالم گزارش شده است.

وی افزود: سال گذشته هوای این شهرستان 37 روز ناسالم را سپری کرده و در سال جاری این سومین روز ناسالم بودن هوای اراک است که در حقیقت دومین روز متوالی آلایندگی هوای ناشی از ریزگردها را مردم اراک شاهد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: منشا آلودگی ناشی از احتراق سوختی نداریم این آلایندگی ناشی از ریزگردهایی است که از خارج مرزهای غربی وارد کشور شده و آسمان بیشتر استان‌ها در حوزه مرکزی کشور را در برگرفته است.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به اطلاعات حاصله از مرکز پایش کیفیت هوا گفت: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفیت هوا، غلظت ذرات معلق موجود در هوای اراک در روز جاری بالاتر از استانداردهای زیست محیطی است و برای سلامت زیان دارد.

وی افزود: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک درساعت هشت روز جاری به 40 میکروگرم بر متر مکعب رسید، در حالیست که استاندارد زیست محیطی سنجش این آلاینده در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: روز چهارشنبه نیز میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک به 38 میکروگرم بر متر مکعب رسید.

ابراهیمی کارنامی ادامه داد: ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به دلیل ریز بودن بیش از حد با نفوذ در دستگاه تنفشی در بخش های انتهایی آن می نشیند و استنشاق مستمر و طولانی مدت آن برای سلامت زیان دارد.

وی به گروه‌های حساس جمعیتی نظیر کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی توصیه کرد که از حضور در فضاهای آزاد و پرتردد شهر به جز موارد اضطراری خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات