رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد، بر واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوص جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تأکید کرد و گفت: 1800 پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۲۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

نخستین همایش اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران، معاونین و کارشناسان ادارات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

حسن نوروزی اظهار کرد: قرار است در سال 95 چندین همایش در این زمینه برگزار شود که امروز نخستین همایش با موضوع اقتصاد مقاومتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر حدود 81 هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم، افزود: اعتبار حدود 7 هزار پروژه از محل منابع ملی تأمین شده است.

وی تصریح کرد: حدود 75 هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان‌ها وجود دارد که تقریبا یک‌هزار و 800 پروژه از این تعداد در استان هستند.

این مسئول ادامه داد: با فرض اینکه دیگر پروژه جدیدی ایجاد نشود حدود 10 یا 15 سال طول می‌کشد تا با منابع موجود بتوان این پروژه‌ها را به اتمام رساند.

نوروزی، واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوص را مهم‌ترین راهکار دولت جهت اتمام آنها عنوان کرد و بیان داشت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی یکی از اولویت‌های مورد تأکید دولت است.

وی هزینه تجهیز بالا برای سرمایه‌گذار، عدم وجود منابع مالی پایدار، عدم اعتماد بخش خصوصی به دولت، عدم جذابیت مالی و اقتصادی پروژه‌ها و عدم تناسب قیمت فروش با بهای تمام شده کار را از جمله موانع سر راه بخش خصوصی جهت پذیرفتن پروژه‌ها عنوان کرد.

نوروزی راه‌اندازی نهاد مالی مانند صندوق‌های توسعه‌ای در سطح کشور جهت حمایت از سرمایه‌گذاران در قالب ارائه تسهیلات ارزان قیمت یا پرداخت یارانه و راه‌اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری که مثلا بتوان به جای ضمانت خود پروژه را به بانک ارائه داد را از جمله راهکارهای مفید جهت ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران برای پذیرفتن پروژه‌ها بیان کرد.

ارسال نظرات