۷۵ عامل نظارتی در شعب بر اخذ رای نظارت می‌کنند
136 داوطلب نمایندگی مجلس برای کسب 68 کرسی باقیمانده در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بسته شود.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۴۹
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرحله اول انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه هفتم اسفندماه سال 1394 در سراسر کشور برگزار و در آن تکلیف 207 حوزه نمایندگی مشخص شد که در نتیجه 222 منتخب ملت مشخص شدند.

به این ترتیب امروز جمعه دهم اردیبهشت‌ماه 136 داوطلب نمایندگی مجلس برای کسب 68 کرسی باقیمانده در 55 حوزه انتخابیه و 21 استان در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا پرونده دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بسته شود.

دور دوم انتخابات امروز جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل اصفهان، ایلام، بوشهر، استان تهران، استان چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس،‌کردستان، کرمانشاه،‌گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد برگزار می‌شود.

اخذ رای تا ساعت 19 ادامه دارد

رحمانی فضلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: اخذ رای در دور دوم انتخابات از ساعت 8 صبح امروز تا ساعت 19 ادامه خواهد داشت.


رای دهندگان در مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که درمرحله اول رای داده‌اند می‌توانند رای دهند

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 103 این ستاد اعلام کرد رای دهندگان در مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رای داده‌اند می‌توانند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

متن اطلاعیه شماره 103 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند بر اساس تبصره 4 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول رای داده‌اند می‌توانند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به نامزد مورد نظر بدهند.

مقیمی: نتایج نهایی انتخابات تا ساعات اولیه فردا اعلام می‌شود

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم در تمام 55 حوزه انتخابیه حضور چشمگیری داشتند و از اول صبح برای اخذ رای حضور یافتند.

وی افزود: آرامش بسیار خوبی در تمامی شعب حاکم است و مشکل امنیتی و انتظامی هم ندارم.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: خوشخبتانه مردم و نامزدها و طرفداران آنها نسبت به رعایت قوانین اهتمام ویژه دارند و امیدواریم این روند تا  انتهای انتخابات ادامه یابد.

وی گفت: نمایندگان فرمانداران و داوطلبان و ناظران هر یک در اکثر شعب‌ها حضور دارند تا بر روند انتخابات نظارت کافی وجود داشت باشد. 

وی تاکید کرد: بازرسی وزارت کشور نیز در اکثر شعب حضور دارند و همینطور سعی شده نمایندگان داوطلبان در اکثر شعب حضور یابند به جز یک یا دو مورد همه نمایندگان داوطبلان حضور یافته‌اند؛ لذا حضور این افراد و نمایندگان کمک می‌‌کند تا همه چیز بر اساس ضوابط پیش رود.

مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا در شعب‌ها با کمبود تعرفه  روبرو شده‌ا‌یم یا خیر گفت: تعرفه‌های به اندازه کافی چاپ و تهیه شده و تا به این لحظه با کمبود مواجه نبودیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج انتخابات تا ساعت 8 صبح اعلام می‌شود یا خیر تصریح کرد: نتایج اکثر حوزه‌های انتخابیه تا 8 صبح فردا اعلام می‌شود اما امکان دارد در برخی از حوزه‌ها مقداری طول بکشد اما سعی می‌کنیم در ساعات اولیه فردا نتایج نهایی و تکمیلی را اعلام کنیم.


ارسال نظرات