معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح:

عبور از موانع یکی از دستاوردهای سپاه در جنگ تحمیلی بود

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: استفاده از موانع برای ضربه زدن به دشمن نوعی دیگر از جنگ بود که توسط سپاه صورت گرفت.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۵۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه عبور از موانع را یکی از دستاوردهای سپاه در جنگ تحمیلی خواند و عنوان کرد: استفاده از موانع برای ضربه زدن به دشمن نوعی دیگر از جنگ بود که توسط سپاه صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار علی عبدالهی در یادواره موضوعی شهدا تحت عنوان «سپاه و دفاع مقدس» که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶۰ شهید شهرستان لاهیجان که در دفاع مقدس فداکاری و جانفشانی کردند، گفت: شهدا به ما نیاز ندارند و دلیل برپایی چنین یادواره‌هایی این است که شهدا شفاعت ما را کنند.

وی به نقش سپاه در دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: اردیبهشت سال ۵۸ فرمان تشکیل سپاه صادر شد که نشان از آینده‌نگری و در حقیقت تدبیر و زکاوت امام خمینی(ره) بود.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه انقلاب به برکت عظمت شهدا و جان‌فشانی‌های آنان توانست استکبار جهانی را شکست دهد، عنوان کرد: امام(ره) با هدف حفاظت از دستاوردهای انقلاب فرمان تشکیل سپاه را صادر کرد.

سردار عبدالهی با اشاره به حضور ساواک بعد از انقلاب، تصریح کرد: سپاه پاسداران با جریان ها و گروه هایی ضد انقلاب که شعار استقلال‌طلبی و ‌استکبارستیزی سر می دادند، مقابله می کرد. در واقع سپاه نقش موثری در سرکوب این گروهک ها داشت.

وی با بیان اینکه در آغاز جنگ بیش از یک هزار و 300 کیلومتر از مرزهای ایران اشغال شد، گفت: حدود یک سال قبل از آغاز جنگ تحمیلی تحرکات غیر عادی و تسلیحات نظامی مانند تانک و نفربر در مرزهای ما مشاهده شده بود.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح علت غافلگیری ایران در جنگ را بنی ‌صدر و مشاورین نادرستش خواند و ادامه داد: تفکر لیبرالی بنی ‌صدر که فرماندهی کل قوا را برعهده داشت، آغاز جنگ را نمی پذیرفت. در واقع غافلگیری ما در جنگ از یک غافلگیری و تفکر انحرافی در فرماندهی کل نیروهای مسلح نشات می گرفت.

سردار عبدالهی به نقش سپاه در دوران دفاع مقدس و آزادسازی مرزها اشاره و تاکید کرد: در سال اول جنگ حدود پنج عملیات برگزار کردیم، اما به‌ خاطر عدم حضور سپاه در آنها شکست خوردیم. در سال دوم جنگ امکانات ما از سال اول کمتر بود. با تاکید امام(ره) بر حضور نیروهای سپاه در مرزها و ایجاد جبهه مسنجم و واحدهای هماهنگ، موفق به آزادسازی های متعدد شدیم.

معاون آماد وپشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره سپاه پاسداران، گفت: رهبر انقلاب وجود سپاه پاسداران را از جمله عوامل سرنوشت‌ساز در کشور و انقلاب ی دانند.

وی به بیان خاطراتی از نحوه آزاد‌سازی مرزهای کشور پرداخت و اضافه کرد: به ‌عنوان کسی که در عملیات‌های مختلفی حاضر شدم می‌گویم که سپاه کمترین تجهیزات سنگین را داشت و عمده تجهیزات سپاه غنیمت جنگی بود به دست آمد، اما با وجود جوانان مخلص در قالب نیروهای بسیجی توانستیم یگان‌هایمان سازماندهی کنیم و پیروزی شویم.

سردار عبدالهی شناخت دشمن و استفاده از عناصر مهندسی طبیعی را از اقدامات سپاه دانست و افزود: استفاده از کانال و خاکریز در دوران جنگ رایج نبود، اما سپاه برای اولین بار 10 تیپ مهندسی در جنگ تشکل داد. امروز قرارگاه سپاه طرح‌های عمرانی زیادی را در کشور اجرا می‌کند.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح عبور از موانع را یکی از دستاوردهای سپاه در جنگ تحمیلی خواند و عنوان کرد: استفاده از موانع برای ضربه زدن به دشمن نوعی دیگر از جنگ بود که توسط سپاه صورت گرفت.

وی با اشاره به نقش سپاه در تقویت صنعت دفاعی کشور، اظهار کرد: اینکه امروز دشمنان جرات حمله و تعرض به ایران را ندارند. این اقتدار به ‌واسطه این است که از قدرت بازدارندگی ما می ترسند.

سردار عبدالهی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی سپاه قدرتی قابل اتکاست و اگر دشمن کوچک‌ترین حرکتی انجام دهد پشیمان می‌شود، گفت: سیستم موشکی ایران یکی از عوامل قدرت بازدارندگی ایران در مقابل دشمنان است.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایثار تنها مربوط به جنگ نیست، خاطرنشان کرد: نباید فرهنگ ایثار و شهادت را فراموش کنیم، زیرا این فرهنگ نقش مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی داشته است. برای پیمودن راه شهدا به تفکر و فرهنگ ایثار نیاز داریم.

ارسال نظرات