خبرهای داغ:
نخستین زن محجبه آمریکایی در المپیک؛
ابتهاج محمد شمشیرباز آمریکایی، نخستین زن ورزشکار آمریکاست که با حجاب اسلامی در المپیک 2016 ریو شرکت می‌کند. او به حجابی که دارد مفتخر است و در بدترین شرایط در آمریکا هرگز راضی به حذف حجاب نشده است.
کد خبر: ۸۶۶۶۹۹۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجاب یک شمشیرباز آمریکایی چنان در شبکه‌های مجازی و خبرگزاری ‌های داخل و خارج از آمریکا پیچید که حتی برخی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا برای تخریب این چهره مردمی و موفق در عرصه ورزش از قافله جا ماندند و خیلی زود متوجه شدند که برای نقد حجاب این ستاره موفق آمریکایی در جهان ورزش خیلی دیر شده است.

ابتهاج محمد، شمشیرباز المپیکی تیم ملی آمریکا معتقد است که حضورش در المپیک فقط به معنای معرفی او، خانواده‌اش و کشورش نیست، بلکه برای معرفی همه مسلمانان است و خود را نماینده زنان محجبه در ورزش می‌داند. او به حجابی که دارد مفتخر است و در بدترین شرایط در آمریکا هرگز راضی به حذف حجاب نشده است.

چندی پیش در مراسم فیلم و موسیقی موسوم به فستیوال SXSW جامعه ورزش یک بار دیگر مصممیت و اراده جدی ابتهاج را مشاهده و باور کرد. در واقع در اولین روز ثبت نام، اصرار شمشیرباز مسلمان آمریکایی برای حفظ حجابش، باعث اخراج متصدی صدور کارت شناسایی فستیوال SXSW شد و البته دلخوری این زن محجبه را نیز به همراه داشت.

ابتهاج محمد شمشیرباز آمریکایی، نخستین زن ورزشکار آمریکاست که با حجاب اسلامی در المپیک 2016 ریو شرکت می‌کند، با این حال از او خواسته شده که برای ثبت نام و دریافت برچسب شناسایی باید بدون حجاب عکس بگیرد.

مشخص بود که این زن ورزشکار هرگز قبول نخواهد کرد که به خاطر ثبت نام در یک مراسم غیر ورزشی پیش پا افتاده از باور و عقیده خودش عبور کند.

ابتهاج محمد در این مورد به خبرنگاران می‌گوید: از من خواستند که برای ثبت نام در فستیوال SXSW و دریافت کارت و برچسب شناسایی، حجابم را بردارم ولی من نمی‌توانم چنین کاری انجام دهم. من به مسئول مربوطه توضیح دادم که به‌خاطر مسائل دینی و عقیدتی،‌ حجابم را رعایت می‌کنم ولی او اصرار داشت که برای عکس گرفتن باید بدون حجاب باشم. من سرانجام کارت شناسایی خودم را با حجاب گرفتم اما اسم و شغل دیگری برای من ثبت کردند.

همین موضوع در سالن مراسم تشنج و همهمه برپا کرد و مسئولان فستیوال که هرساله در شهر آستین ایالت تگزاس برگزار می‌شود بعد از این اتفاق از ملی‌پوش شمشیرزن آمریکایی به‌خاطر مسائل پیش‌آمده عذرخواهی کردند.

پس از اظهارات دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری امریکا مبنی بر ممانعت از داخل شدن مسلمانان به امریکا، ابتهاج محمد شدیدا از ترامپ انتقاد کرده و گفته که مردم از او به عنوان یک مسلمان انتظار دارند تا صدایش را بلند کند. سکوت نکند و صدای هزاران زن مسلمان آمریکایی باشد که می‌خواهند حجاب خود را رعایت کنند.

این سیاه پوست امریکایی در شهر میپلوود از ایالت نیوجرسی در یک خانواده متدین مسلمان متولد شده و از کودکی حتی در زمان حضور در دبستان نیز حجاب داشته است.

ابتهاج در سن ۱۳ سالگی به ورزش شمشیر بازی روی آورد. این مسلمان ورزشکار به خاطر مهارتش در شمشیر بازی خیلی زود مشهور شد و به همراه تیم‌های مختلف دانشجویی در مسابقات مهم به جوایز ارزنده ای دست یافت. او در نهایت در مسابقات المپیک جوانان نیز در سال ۲۰۰۵ برنده شد و مدال طلا گرفت.

ابتهاج در سال ۲۰۰۷ از پوهنتون دوک در رشته مطالعات افریقا و روابط بین الملل، مدرک کارشناسی ارشد گرفت. وی به عنوان عضو تیم ملی شمشیربازی آمریکا در مسابقات جهانی این ورزش در سال ۲۰۱۴ مدال طلا گرفت. قبل از آن هم مدال های طلا و برنز را در این رشته در چند مسابقه بین المللی کسب کرده بود. ابتهاج سه بار قهرمان مسابقات ملی در آمریکا بوده است.

وقتی به صفحات اجتماعی مربوط به فضاهای مختف مجازی سر بزنید و نام ابتهاج محمد را جست‌و‌جو کنید به نکات جالبی برخورد می‌کنید، او صفحه معروف و پر هوادار "انقلاب شیعیان بحرین" را به عنوان محبوب ترین صفحه فیس بوک خود برگزیده و از حامیان شیعیان و مبارزان بحرینی علیه حکومت آل خلیفه و ستگران آل سعود است. بعید نیست به همین دلیل بارها در رقابت‌های مختلف و حضورهای رسمی تحت فشار قرار گرفته باشد. وقتی خاطرات او را در صفحات رسمی مرور می‌کنید به همین مشکلات خواهید رسید.

از صفحات محبوب و مورد حمایت ابتهاج محمد که از دوستان و هوادارانش نیز خواسته عضو آن شوند، می‌توان به « نساء عربيات يتضامنون مع الشعب البحريني» همچنین به صفحه مردمی و معروف حمایت از شیخ شهید نمر « الشعب يريد محاكمة النظام البحريني دولياً» اشاره کرد.

نکته جالب دیگر این که او به عنوان شبکه تلویزیونی محبوب خود، شبکه العالم را برگزیده و به دوستانش نیز در صفحه اجتماعی خود توصیه می‌کند برای کشف حقیقت به این شبکه تلویزیونی تحلیلی – خبری مراجعه کنند.

اکنون باید دید او در برزیل به چه رنگی از مدال بسنده خواهد کرد و آیا موفق خواهد شد برای کشورش مدال آوری کند یا خیر، اما فارغ از نتیجه ورزشی، او در عرصه اعتقاد، ایمان و سربلندی به عنوان یک زن مسلمان همیشه پیروز و موفق بوده است.
منبع: مشرق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
الف رسول پور
۱۱:۲۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
یاشا سین
پر بیننده ها