نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دو میلیارد دلاری که آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با چپاول و غارت می‌توانند از جیب ملت ما خارج کنند اشتباه غلطی است آمریکایی‌ها با این کار فقط نشان دادند که قابل اعتماد نیستند.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۷۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک با اشاره به لزوم بهره‌گیری از سیره حضرت علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) الگویی تمام عیار برای جوامع بشری و اسلامی است، تمامی علوم و معارف اسلامی به حضرت علی(ع) منتهی می‌شود.

وی افزود: سرچشمه تمامی علوم و معارف اسلامی قرآن، پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) است، صدها روایت و کلمه از زبان حضرت علی(ع) درباره علم بیان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امروز بحث نفت نیست بحث مغزهاست، امروز رقابت بر سر مغزها و کارآفرینی، تکنولوژی و فن‌آوری است، بایستی وابستگی خود را از صادرات نفتی به حداقل برسانیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بر حضور پرشور مردم در انتخابات تایکد کرد و گفت: رای هر یک از ما امانتی است که باید به بهترین‌ها داده شود و فردی به عنوان نماینده ما در مجلس حضور پیدا کند و در چارچوب قانون اساسی، شرع مقدس و در چارچوب معیارهای امام و رهبری و شهدا ادای وظیفه کند.

وی افزود: برخی متاسفانه در اراک حرمت شکنی کردند تذکرات لازم را دادیم ولی گویا آنان جز در قید و بند ارزش ها نیستند و تنها سیاسی هستند، تذکرات لازم را در تمامی سطوح به آنان دادیم در سرفه جویی و رعایت مسائل ولی متاسفانه برخی به دنبال فرصت هستند.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: افرادی عقده‌ای هستند و تنها به دنبال فرصت برای ساختارشکنی و حرمت‌شکنی هستند تا به بیت‌المال دست درازی کنند، این افراد به هیچ عنوان موجه نیستند و شایستگی حضور در مجلس را ندارند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید براینکه باید به بهترین‌ها رای بدهیم، گفت: نمایندگان منتخب مردم نیز وظیفه دارند در چارچوب قانون اساسی، معیارهای امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت و عمل کرده و وظیفه خود در قبال خون شهدا را نیز به خوبی به انجام برسانند.

وی افزود: در بحث تبلیغات این همه اسراف و تبذیر حرام است حتی اگر از اموال شخصی باشد اسراف بوده و حرام محسوب می‌شود و اگر از اموال بیت‌المال صرف شده باشد نیز بازهم حرام است.

خطیب جمعه اراک با اشاره به اقتصاد مقاومتی و لزوم تحقق آن در راستای رشد و توسعه کشور گفت: باید در بحث اقتصادمقاومتی و تلاش در این زمینه وظیفه همگان است، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی از ارکان مهم دستیابی به این هدف است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم توجه به حمایت از تولید ملی گفت: حمایت از تولید ملی یکی از ارکان مهم تحقق اقتصادی مقاومتی است، باید تولید داخلی را تقویت کنیم تا به شرق و غرب متکی نباشیم بایستی صادرات از غرب و شرق به حداقل رسد و به جای اینکه اشتغال را برای انان فراهم سازیم زمینه اشتغال و رونق اقتصاد را برای کشور فراهم سازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در برابر بحران‌های اقتصادی دنیا و تحریم‌های اقتصادی غرب بایستیم همه باید برای افزایش کیفیت، رشد تولید ناخالص ملی، افزایش بهره‌وری و رقابت سالم با دنیا تلاش کرده و مجاهدت کنیم.

آیت‌الله دری نجف آبادی با تاکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در کشور جهت توسعه اقتصادی گفت: با همت و فداکاری می‌توان اقتصاد ایران را به یک اقتصاد قدرتمند و شکست‌ناپذیر در منطقه تبدیل کرد.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایران باید به یک کانون قدرت اقتصادی بدل شود تا نیازمند بیگانگان و متکی به صدور نفت نباشیم، با استفاده از فناوری‌های نوین، تکنولوژی‌های به روز و کارآفرینی به قدرت رقابت در عرصه‌های بین‌المللی دست پیدا کرده و تولیدات کیفی را با قدرت رقابت بالا در بازارهای دنیا عرضه کنیم.

وی افزود: کاهش هزینه تولید و تولید محصولات با کیفیت از ضروریات دستیابی به این هدف است، دولت به ویژه مسئولان استانی باید بدون وابستگی به کشورهای دیگر بتوانند از ظرفیت صنایع تبدیلی، صنعتی، گلخانه‌ای، دامداری و کشاورزی در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی استفاده کرده و مشکلات مربوط به اشتغال جوانان را مرتفع سازند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به رزو ملی کار و کارگر گفت: کارگران به عنوان ارکان اساسی تولید باید در این زمینه به خوبی نقش‌آفرینی کرده و با ارتقای کیفیت محصول به افزایش رقابت ایران در بازارهای دنیا کمک کنند.

وی با اشاره به توانمندی و پتانسیل‌های موجود در ایران در حوزه کشاورزی گفت: ایران از ظرفیت‌های عظیمی در حوزه کشاورزی برخوردار است و با در اختیار داشتن چنین ظرفیتی نباید مشکلی تحت عنوان اشتغال در این کشور وجود داشته باشد، همه نباید فکر کار اداری را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: چهار حادثه در تاریخ اسلام جزو سرنوشت‌سازترین حوادث بوده؛مبعث حضرت رسول(ص)، عید غدیرخم، روز عاشورا و مهدویت از حوادث مهم تاریخ اسلام است. ما به برکت این مناسبت‌های انسان‌ساز زنده هستیم و انشاءالله مردم هم در عزای امام کاظم (ع) سنگ تمام می‌گذارند و هم در شادی مبعث حضور خواهند داشت.

وی با تبریک گرامیداشت هفته معلم گفت: معلمی شغل انبیاء الهی است و این قشر باید قدر خود را بدانند و به وظایف و رسالت خود در بحث تعلیم و تربیت توجه ویژه کنند چرا که سرمایه سازی آینده نظام وابسته به الگوهای تربیتی و پرورشی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: به طور قطع زحمات، دلسوزی و خدمات معلمان وظیفه شناس ذخیره ای برای آخرت آنها است.

وی افزود: اراک زادگاه حضرت اماد راحل و 6 هزار شهید و شهادی مدافع حرم است، مسجد جای بی ادبی نیست ما با تمام وجود از ارزش‌ها دفاع می‌کنیم، حرمت‌ها و مقدسات باید حفظ شود این مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد دانشگاه، آموزش و پرورش، کارخانجاتف استانداری و همگی بایستی ارزش‌ها را حفظ کنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با گرامیداشت روز خلیج فارس گفت: روز خلیج نیلگون همیشه فارس را گرامی میداریم شورای همکاری خلیج فارس مبادا طمع کنند خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و جزایر جنوبی همه پاره‌های ملت بزرگ ایران اسلامی است و ملت با حساسیت نسبت به این منافع دنبال می‌کندو هر کسی را که توقع بی جا داشته باشد از نظر ملت ایران محکوم است ادعاهای غلط هیچ ارزشی برای ملت ایران ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دو میلیارد دلاری که آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با چپاول و غارت و دزدی سرگردنه می‌توانند از جیب ملت ما خارج کنند اشتباه غلطی است فقط نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: نشان می‌دهند در حالی که مذاکره می‌کنند تا برجام اجرایی و عملیاتی شود مانند جیب بران روز روشن دو میلیارد دلار را از جیب ملت ایران غارت کرده و می‌برند، امیدواریم وزارت خارجه کشور با جدیت موضوع را پیگیری کرده تا حقوق حقه ملت بازگردد نباید کلاه امریکایی‌ها سرمان برود، نباید فریب آمریکایی‌ها را بخوریم همت کنیم تا لطف خدا هم شامل حالمان شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات