دبیر ستاد انتخابات استان یزد:

122هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات حوزه انتخابیه مهریز هستند

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در حوزه انتخابیه مهریز بیش از 122 هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۸۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مصطفی سالاری، صبح امروز در ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز است که در این مرحله دو کاندیدا از این حوزه در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست، بیش از 121 هزار و 300 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند، افزود: با توجه به اینکه متولدان هشتم اسفند ماه 76 تا دهم اردیبهشت‌ماه 77 نیز در این مرحله دارای 18 سال سن تمام و واجد شرایط شرکت در انتخابات شده‌اند، آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات این حوزه انتخابیه بیش از 122 هزار نفر خواهد بود.

سالاری عنوان کرد: در این مرحله در مجموع 193 شعبه اخذ رأی در پنج شهرستان در نظر گرفته شده که 102 شعبه شهری و 91 شعبه روستایی است.

مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری یزد ادامه داد: در این حوزه انتخابیه 133 شعبه ثابت و 60 شعبه سیار در نظر گرفته شده و 21 شعبه نیز ویژه خواهران خواهد بود اما مکان در نظر گرفته شده برای شعب اخذ رأی، همان مکان‌های مرحله نخست برگزاری انتخابات است و مردم برای ریختن آرا خود به صندوق می‌توانند به همین شعب مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد از مردم نیز با توجه به ضوابط قانونی در نظر گرفته شده، از سایر شهرستان‌ها در انتخابات این حوزه انتخابیه شرکت کنند،‌ افزود: تعرفه‌های رأی نیز بر اساس همین پیش‌بینی، بیشتر از آمار افراد واجد شرایط در اختیار ستادهای برگزاری انتخابات قرار گرفته است تا حوزه‌ای با کمبود برگ رأی مواجه نشود.

سالاری همچنین با بیان اینکه احتمال تمدید زمان اخذ رأی وجود دارد اما به طور قطع زمان آن همانند مرحله اول تا 11 شب تمدید نخواهد شد، افزود: مردم تلاش کنند در ساعات اولیه به شعب اخذ رأی مراجعه کرده و آرا خود را به صندوق بیندازند.

ارسال نظرات