خطیب جمعه تفت گفت: آمریکا با بدعهدی در اجرای برجام، خود را بی آبرو تر می کند.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۹۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امام‌جمعه موقت تفت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک سالروز بعثت حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) اظهار کرد: این روز بزرگ‌ترین روز تاریخ خلقت انسان بوده است.

حجت‌الاسلام «سید محمد سرمه چشم» از این روز به‌عنوان روز فلاح و رستگاری و نجات نام برد و گفت: به همین دلیل باید روز ۲۷ رجب بیش از هرروز دیگری جشن و سرور به پا شود.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) برای کامل کردن اخلاق مبعوث شدند و امروز آنچه سبب ناراحتی و رنج بشریت است فقدان اخلاقیات انسانی و فاصله گرفتن جوامع جهانی از اخلاق است.

خطیب جمعه تفت، هفته معلم را بهانه‌ای دانست تا در آن از خدمات معلمین و احترام به مقام آنان در جامعه تجلیل شود .

وی به تشریح جایگاه والای معلم در فرهنگ دینی و اسلامی پرداخت و گفت: جایگاه معلم را در فرهنگ دینی و اسلامی ما والا و ارزشمنداست به‌گونه‌ای که در سخنان بسیاری از بزرگان دین و انقلاب مقام معلم به مقام انبیای الهی سنجیده شده است .

حجت‌الاسلام سرمه چشم، در ادامه با اشاره به آیات قرانی نخستین معلم انسانیت را پروردگار متعال دانست و حضرت رسول را نیز بزرگ‌ترین معلم بشریت برشمرد.

وی همچنین روز جهانی کارگر را یادآور شد و اذعان داشت: کارگران در شرایط کنونی در عرصه‌‏های تولیدی و خدماتی نقش فعال و پویایی را بر عهده‌دارند و کار بزرگ حرکت چرخه‌های تولید بر عهده این قشر زحمت‌کش جامعه است.

امام‌جمعه موقت تفت به 24 رجب سالروز فتح خیبر نیز اشاره کرد و گفت: فتح خیبر توسط مسلمانان یک سال پس از صلح حدیبیه و با بدعهدی کفار انجام گرفت.

وی با تطبیق وقایع صدراسلام و شرایط امروز انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آمریکا با بدعهدی در اجرای برجام، خود را بی آبرو تر می کند و ان شالله فتح و ظفر اصلی بعد از این عهد شکنی ها است.

خطیب جمعه تفت همچنین بر برگزاری مراسمات شهادت امام موسی کاظم (ع) در شهرستان تفت تاکید و خواستار بزرگداشت مقام این امام همام شد.

صبح تفت
ارسال نظرات