دستگاههای اجرایی تنها تا پایان تیرماه برای جذب هزینه های عمرانی فرصت دارند.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۰۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جدید به پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی استان مبنی بر تعیین زمانبندی اعتباری برای موافقتنامه های تعیین کاربری زمین اشاره نمود و گفت: بر اساس رای اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان، مصوب می گردد تمامی موافقت نامه های تعیین کاربری زمین تا دوسال اعتبار داشته باشد و پس از انقضای اعتبار، درصورت درخواست دستگاه صادرکننده موافقت اصولی، بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی طرح، موضوع در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان مجددا مطرح و درصورت صلاحدید کارگروه تا دو سال دیگر تمدید اعتبار خواهند شد.

مهندس انصاری در ادامه پس از استماع گزارش مدیرکل بودجه استان درخصوص تخصیص اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای استان، با بیان این مطلب افزود: دستگاههای اجرایی تنها تا پایان تیرماه برای جذب هزینه های عمرانی فرصت دارند.

وی از مدیران استان خواست تا در اسرع وقت و پیش از پایان مهلت قانونی نسبت به جذب اعتبارات عمرانی اقدام نمایند تا علیرغم تاخیر در تصویب بودجه سالجاری از سوی مجلس، در ابلاغ اعتبارات استانها تسریع گردد.

انصاری همچنین به تدوین برنامه های راهبردی استان در چند حوزه از قبیل: صنعت و معدن، آب و کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی، خدماتی و گردشگری و مدیریت شهری در نیمه دوم سال های 92 و 93 اشاره نمود و خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های تدوین شده باید در چارچوب این اسناد انجام پذیرد تا ضمن تطبیق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، با برنامه های راهبردی استان نیز همسو باشد.

در ادامه این جلسه که آیین نامه تشکیل کمیته تخصصی معماری و شهرسازی شهرستان سلطانیه از سوی معاونت عمرانی استانداری ارائه شد، استاندار زنجان تصریح داشت: بدلیل محدودیتهای مختلفی که در سنوات گذشته درخصوص ساخت و ساز مسکن و توسعه شهرستان سلطانیه اعمال شده است تحولات جمعیتی سلطانیه را با کاهش جمعیت مواجه نموده که امیدواریم با فعالیت منطقی و اصولی این کمیته زمینه جذب جمعیت در این شهرستان فراهم شود.

وی وظایف کمیته تخصصی معماری و شهرسازی سلطانیه را در راستای ساماندهی مالکیت اراضی و وضعیت ساخت و ساز شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: ضوابط ابلاغی این کمیته نباید با طرح های بالادستی شهرستان مغایرت داشته باشد و تا زمان ابلاغ ضوابط طرح تفصیلی از سوی این کمیته، موارد ساخت و ساز بصورت موردی بررسی خواهند شد.

انصاری افزود: چنانچه محدودیتها و ضوابط تعیین شده این کمیته بر اساس طرح تفصیلی شهرستان هزینه مازادی را به شهروندان سلطانیه تحمیل نماید، بخشی از این خسارات و هزینه ها از طریق اعتبارات و مساعدتهای استانی و از سوی شهرداری سلطانیه جبران خواهد شد.

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان به تدوین اسناد مختلف برای ارتقای سلامت جامعه اشاره نمود و گفت: این اسناد بر اساس فاکتورها و پارامترهای سامان بهداشت جهانی تدوین شده است.

بیگلری رشد بیماریهای غیرواگیر را عمده ترین مشکل حوزه سلامت دانست که اتلاف منابع زیادی را به همراه دارد و ابراز امیدواری نمود اجرای طرح تحول نظام سلامت با نتایج قابل توجه، نقطه عطفی در تاریخ بهداشتی کشور بوده و از رشد این بیماریهای غیرواگیر پیشگیری نماید.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گزارشی از روند مصوبات و جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ارائه نمود و گفت: بیش از 85 درصد از مصوبات کارگروه سلامت و ارتقای امنیت غذایی استان در سال گذشته اجرایی شده است.

صائینی افزود: با تدوین و اجرای اسناد ارتقاء سلامت جامعه بویژه سند پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر تلاش می کنیم تا ظرف 10 سال آینده 25درصد از مرگ و میر در رده سنی 30 تا 70 سال را کاهش داده و امید به زندگی را در استان به 80 سال ارتقا دهد.

ارسال نظرات