خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی مثل امر به معروف و نهی از منکر است، همه از آن حرف می‌زنند ولی کمتر به آن پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۳۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون صبح امروز از طرح اقتصاد مقاومتی تولید خوراک دام که اشتغال زایی بیش از 8 نفر را ایجاد کرده است بازدید کردند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی در حاشیه این بازدید در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار تنویر اظهار داشت: در تعریف واژه اقتصاد مقاومتی، باید گفت: اقتصاد مقاومتی مثل امر به معروف و نهی از منکر است، همه از آن حرف می‌زنند ولی کمتر به آن پرداخته می‌شود، امروز اقتصاد مقاومتی حالتی شعارگونه به خود گرفته است و ما باید اقتصاد مقاومتی را از مظلومیت بیرون بیاوریم.

شرفی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری درسال های قبل دو نوع نگاه را در اقتصاد مطرح کردند نخست نگاهی که به بیرون توجه داشت و دیگری نگاهی که به درون تاکید دارد.

وی ادامه داد: نگاه نخست در اقتصاد می‌گوید که ما برای بهبود وضع اقتصادی باید به سراغ سیاست‌های خارجی برویم و این سیاست‌ها را تغییر داده و در مقابل ظلم و زور استکبار ایستادگی نکنیم مثلا اسرائیل که غده سرطانی است به رسمیت بشناسیم تا بتوانیم وضع اقتصاد را سامان ببخشیم، این نگاه می‌خواهد از سیاست وام بگیریم تا اقتصاد را درست کند.

ایشان افزود: نگاه دوم این است که ما باید از ظرفیت‌های داخلی برای سامان دادن به اقتصاد استفاده کنیم که البته ما ظرفیت‌های بسیاری داریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون خاطرنشان کرد: رکن اصلی اقتصاد مقاومتی که در ماده یک سیاست‌ها نیز آمده این است که ما باید از همه ظرفیت‌های انسانی، زیرزمینی، دینی و ملی و توانمندی‌های داخلی و مشارکت حداکثری مردم استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما جوان‌ترین کشور دنیا هستیم، گفت: ما مثل برخی از کشورها نیستیم که برای تأمین نیروی انسانی خود نیرو را از خارج به درون کشور بیاوریم و این خود یک فرصت بالقوه است.

ایشان بیان کردند: اگر دور تا دور ایران را دیوار بکشند ایران باز هم می‌تواند اقتصادش را بهبود و سامان می بخشد، بنابراین این نگاه که با تغییر سیاست خارجی اقتصاد را شکوفا کنیم تعبیر درستی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیج برای انجام طرح‌ها منتظر نمی‌ماند و کار خود را انجام می‌دهد و بهانه هم نمی‌گیرد. بنابراین از مسئولین انتظار داریم که از این ظرفیتهای عظیم استفاده کند تا در اقتصاد نیز فتح‌المبین صورت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها