شوق حضور مردمي در دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبيل

در دور دوم انتخابات مجلس دهم شور و شوق حضور دو حوزه انتخابيه اردبيل، نير ، نمين و سرعين و حوزه انتخابيه پارس آباد و بيله سوار مغان را فرا گرفت.
کد خبر: ۸۶۶۷۲۵۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، چهار نامزد حاضر در دور دوم انتخابات به همراه هواداران خود در فضاي حقيقي و مجازي تا آخرين دقايق چهارشنبه شب كه زمان تبليغات به پايان رسيد از كوچكترين فرصت ها براي عرضه خود ، اهداف و برنامه هايشان تلاش كردند.

اما با وجود پايان موعد تبليغات انتخاباتي، مردم چهار شهرستان استان اردبيل آماده مي شوند تا با حضوري گسترده ضمن تصميم در باره انتخاب دو نماينده باقي مانده از هفت نماينده خود در مجلس ، حماسه حضور در صحنه را بار ديگر به نمايش بگذارند.

خبرنگاران استان به پاي صحبت هاي مردم و مسئولان نشسته اند تا از زبان آنها ضرورت حضور گسترده در صحنه انتخابات را روايت كنند.

علي سرداري يك راننده تاكسي مي گويد: از دو سه ماه پيش در تاكسي بيشتر صحبت هاي مسافران من پيرامون انتخابات بوده است ، بويژه از دو هفته پيش كه برگزاري دور دوم انتخابات مطرح شده بحث ها پيرامون آن بيشتر شده است.

وي مي افزايد : من نيز همانند بسياري از مردم حضور در پاي صندوق هاي راي را ضروري مي دانم ، زيرا چه بخواهم و چه نخواهم بخشي از تصميم گيري ها در باره سرنوشت من ، فرزندانم و همشهريانم به دست نمايندگان مجلس صورت مي گيرد.

وي بيان كرد: حضور در انتخابات حضور در تعيين سرنوشت است و اين حضور ضروري است.

جابر شيرين زاده يك كارگر بازنشسته نيز كه در ستاد يكي از نامزدهاي انتخابات در اردبيل فعاليت مي كند مي گويد كه براي اينكه به اينده كشور م علاقه دارم در صحنه انتخابات حاضر مي شوم.

نوشين مصري كه خود را دانشجو معرفي مي كند، نيز گفت: انتخابات جلوه اي از مشاركت است ، با مشاركت سياسي و اجتماعي است كه حال و آينده كشور رقم مي خورد.

وي مي افزايد: انتخابات نمادي از دموكراسي است ، اين حق هر شهروندي است كه در تعين سرنوشتش مشاركت كند و انتخابات مجلس از جمله راه هاي بدست آوردن اين حق است.

برخي از شهروندان اردبيلي نيز به مسايل و مشكلات اجتماعي استان از جمله بيكاري ، عقب ماندگي صنعتي ، اعتياد اشاره كرده و شركت در انتخابات را انتخاب نماينده اي مي دانند كه در اين زمينه و كمك به توسعه استان تلاش و كوشش كند.

در اين ميان شخصيت هاي مذهبي و سياسي نيز بر حضور مردم در دوم انتخابات مجلس دهم تاكيد مي كنند.

امام جمعه شهرستان نير به حساس بودن دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرده و مي گويد : مردم بايد با رعايت اخلاق انتخاباتي حضوري پرشور و گسترده در اين مرحله از انتخابات داشته باشند.

حجت‌ الاسلام ميكائيل مقدسي روز يكشنبه با بيان اينكه حضور حداكثري مردم در انتخابات انقلاب را بيمه مي كند، افزود: مردم در 10 ارديبهشت برگ زرين ديگري در دفتر مردم سالاري ديني رقم مي‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمين 'عظيم اسدزاده' امام جمعه اصلاندوز از توابع شهرستان پارس آباد مغان نيز شركت در انتخابات را تكليف شرعي و قانوني مردم دانسته و مي گويد :همگان با حضور حداكثري در دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخاب فرد اصلح عشق و علاقه خود را به نظام و كشور نشان خواهند داد .

حجت الاسلام محمود اصغري امام جمعه سرعين نيز با اشاره به برگزاري مرحله دوم انتخابات از اهالي شهرستان هايي كه در آنها انتخابات برگزار مي شود خواست حضوري پرشور در صحنه داشته باشند.

دراين حال مسئولان استان اردبيل از آمادگي براي برگزاري انتخاباتي سالم و بي طرفانه سخن مي گويند.

مجيد خدابخش استاندار اردبيل تاكيد مي كند كه بايد از هرگونه استفاده از بيت المال بر نفع يا زيان نامزدها در انتخابات جلوگيري شود و لازم است مجريان انتخابات در چارچوب قانون براي برگزاري انتخاباتي پرشور، قانونمند و با مشاركت بالاي مردم تلاش كنند.
وي اظهار كرد: بر اساس قانون اساسي، امور كشور با راي و نظر مردم اداره مي شود و برگزاري انتخابات هاي متعدد به منظور تامين نظر مردم در اداره كشور است.

خدابخش بيان كرد: دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي در استان اردبيل با آرامش كامل، قانونمند و با مشاركت بالاي مردم برگزار و به انتخاب پنج منتخب مردم منتهي شد.

جانشين ستاد انتخابات استان اردبيل، از آمادگي برگزاري انتخاباتي پرشور در استان خبر داده و گفت :

براي برگزاري دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابيه اردبيل ، نير ، نيمن و سرعين و حوزه انتخابيه پارس آباد و بيله سوار مغان تعداد 725 صندوق اخذ راي در نظر گرفته شده كه از اين تعداد 350شعبه شهري و375شعبه در مناطق روستايي خواهد بود .

ماريا موسوي افزود: از كل شعبه هاي اخذ راي نيز 529 شعبه ثابت و196 شعبه نيز سيار خواهد بود.

وي بيان كرد: از اين تعداد 313شعبه در شهرستان اردبيل 71شعبه در نمين 62 شعبه در نير 32 شعبه در سرعين 168شعبه در پارس اباد و 79 شعبه نيز در شهرستان مرزي بيله سوار داير خواهد شد.

چهار نامزد انتخاباتي در اين دو حوزه انتخابيه براي كسب دو كرسي مجلس شوراي اسلامي با هم رقابت مي كنند.

استان اردبيل در پنج حوزه انتخابيه هفت نماينده در مجلس دارد كه نمايندگان مشگين شهر ، گرمي مغان ، خلخال و كوثر و دو نماينده از سه نماينده اردبيل ، سرعين ، نير و نمين در دور اول انتخابات برگزيده شدند و دو نماينده نيز در دور دوم انتخاب خواهند شد.


ارسال نظرات