سردار سلیمانی گفت:عظمت حسین بادپا این است که به عشق دفاع از حریم خواهر حسین(ع)اشک ریخت، التماس کرده و جان خود را جانانه و آگاهانه در راه خدا تقدیم کرد. ...
کد خبر: ۸۶۶۷۲۶۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   سردار حاج قاسم سلیمانی در نخستین یادواره شهید مدافع حرم «حاج حسین بادپا» در کرمان گفت: اگر خواهان اتصال به قافله شهدا هستیم،باید بدانیم رسم سیدن به شهدا همان رسم و خط و سیره ایست که حاج حسین بادپا بر آن مراقبت کرد و به معبود و خواسته خود نائل آمد و خداوند هم خواسته  این شهید را اجابت کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه محاسن سپید کرده ها  از نسل مجاهدان هستند؛اظهار کرد:آنان  در عطش دوستان شهید و در خوف پایان زندگی به سر می برند و البته  امیدواریم که خداوند بر این خوف آنان بیفزاید،چرا که با خوف از عمرمان، همه مسائل درست خواهد شد و باید بدانیم که مشکل جایی است که غافل از عمر خود می شویم .

وی با اشاره به اینکه حسین بادپا با اصرار خود را به قافله رساند و چه بسا از این قافله نیز جلو زده است؛ابراز کرد: این شهید بزرگوار نه تنها توانست کلام غیبی شهید یوسف اللهی را در پیشگاه خداوند به اراده دیگری از خداوند تبدیل کند، چه بسا از شهید یوسف اللهی پیشه گرفت.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه فرصت های ما فرصت های مهمی است ؛ عنوان کرد:اگر ما و شما جوانانی که بعضا به ما مراجعه کرده و می گویید می خواهید مدافع حرم و شهید بشوید، اگر در مجلس شهدا به سه مسئله توجه کنیم، عبرت گرفته ایم چرا که  اساس آمدن به این جلسات عبرت آموزی است و اگر یک ساعت در این جلسه شهید تفکر کنید، می توانید آنچه که در  سالیان  از آن غفلت کرده ایم، می توانیم به دست آوریم.

این مقام مسئول با طرح این سوال که چه تفکری از ۷۰ سال عبادتِ مقبول، ارزشمند تر است که در آن عبرت باشد ؛ بیان کرد:چراکه عبادت انسان را پرواز داده و به آن نقطه اعلا می رساند.

فرمانده نیروی قدس سپاه اذعان کرد:باید در جلسه شهید به این مسئله توجه کنیم که خداوند  درخصوص شهدا چه گفته است و همچنین باید در خصوص پایه ها و مقامات بالای جهاد و پله هایی که خداوند در اثر آن شهدا را به مقامی می رساند که از درک آن عاجزیم تفکر داشته باشیم.


سردار سلیمانی ضمن طر ح کردن این مسئله که  چیستی هدف شهید است؛ تأکید کرد: به این معنی که تشخیص حق است و اگر کسی حق را درست تشخیص داد، شهید را درک کرده و چنانچه به این مسئله ان طور که شایسته است نگاه کرد و حق را درک نکرد، نمی تواند به این جایگاه برسد.

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه تصریح کرد: اگر ما حق را بشناسیم  می توانیم اهل آن را نیز بشناسیم و چرا که شناخت اهل حق، منطبق بر شناخت حق است و اگر در  مسیر شهید، حقی که آن شهید دارد می توانی به شهید نائل شویم و در این صورت عطش آن عطشی می شود که بادپا همسر خود را واسطه قرار می دهد و پشت سر همسرش خود را پنهان کرد و چادر او را واسطه قرار داد که من حیا کنم و شهید بادپا این تشخیص حق را داده بود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به سخنان سیدالشهدا در روز عاشورا اذعان کرد:امام حسین عظیم است، اما عظیم تر  از امام(ع) آن  مسئله ای استکه برای آن به شهادت رسید و باید بدانیم کهعظیم تر از امام، اسلام است و به دلیل اینکه موضوع عظیم است، زمانی که علی اکبر علیه السلام شهید شد، امام فرمود خدایا این قربانی را بپذیر.

وی  در ادامه افزود:قربانی عظمت دارد اما عظمت بالاتر از  آن  مسئله ای است که قربانی برای آن قربانی می شود و چنان که این مسئله را درک کنیم با نعرفت در این مسیر قدم میگذاریم.

سردار سلیمانی بیان کرد:اگر می خواهیم عطر شهید را استشمام کرده و خود را معطر به آن بو بکنیم، باید خصوصیات شهید را بشناسیم و  چنانچه اخلاق و سلوک شهید را بشناسیم  و این سلوک منجر به حرکت ما به سمت آن شد، جامعه ما جامعه دیگری خواهد شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه در پایان خاطر نشان کرد: عظمت حسین بادپا این است که به عشق دفاع از حریم خواهر حسین(ع)اشک ریخت، التماس کرده و جان خود را جانانه و آگاهانه در راه خدا تقدیم کرد.

ارسال نظرات