حذف نام شهید قهرمانی در یکی از محله‌های مشگین‌شهر موجب نارضایتی جمعی از خانواده های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۸۶۶۷۳۰۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، مردم شهید پرور شهرستان مشگین‌شهر در طول هشت سال دفاع مقدس با حضور گرم خود در جبهه های حق علیه باطل حضور فعال داشته و بیش از 600 شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است که در مناسبت‌ها، یادواره ها و ... گرامی داشته می‌شود و در برخی از خیابان‌ها و کوچه‌ها که به اسم شهدا مزین شده‌اند نام و یاد این شهدا بر زبان‌ها جاری شده و همیشه در یادها باقی می‌ماند.

متاسفانه به نظر می‌رسد به مرور زمان برخی از مسئولین شهرستان به شهدا و نام و یاد آنان بی‌توجه شده اند چرا که در یکی از محله های مشگین‌شهر محله‌ای به نام شهید قهرمانی واقع شده است که دارای کوچه و پس کوچه‌هایی است که با نام شهید قهرمانی فرعی 1و2و... نام گذاری شده است و در طول سال‌های گذشته مردم مشگین‌شهراین محله را به نام شهید قهرمانی می‌شناسند و امروز که نام کوچه تغییر یافته همچنان با نام شهید قهرمانی شناخته می‌شود.

اخیراً در یکی از فرعی های محله شهید قهرمانی نام شهید کنار گذاشته شده و از نام دیگری برای این کوچه استفاده شده است هر چند این نام نیز از نام‌های نیک است اما جایگزینی ان با نام شهداء مغایر با فرهنگ ایثارگری و شهادت است.

قطعاً انتخاب و تغییر نام برای کوچه و محله‌ها توسط شهرداری انجام می‌گیرد و این جایگزینی موجب نارضایتی جمعی از خانواده‌های شهدا و رزمندگان این شهرستان شده است و انان نیز خواستا توجه مسئولان فرهنگی خصوصاً بنیاد شهید به این مسئله هستند.

واژه شهادت و ایثار از قداست ویژه‌ای برخوردار است، بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز دارای قداست ویژه ای است؛ چرا که با پدران، مادران، همسران شهدا و کسانی که جانشان را در راه اسلام و میهن فدا کردند سر و کار دارد لذا اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از بین رود قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین باید قداست و جایگاه بنیاد شهید هم حفظ شود و این نهاد باید از فرهنگ ایثارگری و شهادت مراقبت کند تا از حذف نام شهداء در کوچه و خیابان‌ها جلوگیری شود.

پیش از این نیز مقبره شهدای گمنام شهرستان به علت بی توجهی برخی از مسئولان نیمه کاره رها شده است که نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان امر دارد.

ارسال نظرات