شماری از متقاضیان مسکن مهر در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره طرح مهر تاکید کردند: آقای آخوندی شما در این سه سال مسئولیت چه گلی به سر ما زدیدجز بدقولی؟
کد خبر: ۸۶۶۷۳۲۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، کمتر برنامه‌ای را در حوزه‌های راه و مسکن طی عمر دولت یازدهم می‌توان یافت که در آن عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طرح مسکن مهر را مورد انتقاد شدید قرار نداده باشد.

وی در تازه‌ترین اظهارات در گردهمایی مدیران ارشد و روسای شعب بانک مسکن گفت: متأسفانه در دولت‌های نهم و دهم با این شعار عام‌پسند که نیازی به پس‌انداز برای خانه‌دار شدن نیست با 500 هزار تومان می‌توان خانه‌دار شد، رژیم پس‌انداز از بین رفت و در اواخر دهه هشتاد شاهد اضمحلال رژیم پس‌انداز مسکن و تشویق سیاست مصرف مسکن بدون پس‌انداز بودیم.

وی افزود: در حالی که مصرف بدون پس انداز مسکن در اقتصاد حتما تورم دارد و سیاست شکست‌خورده‌ای در تمام دنیا داشته است. نه تنها در بخش مسکن بلکه در هر حوزه‌ای در تمام دنیا این تجربه وجود دارد که تولید انبوه آن کالا بدون سیستم پس‌انداز به تورم انجامیده است.

وی تاکید کرد: مگر می‌شود بدون پس انداز توسعه داشت؟ اما با شعار پوپولیستی گفتند که نیاز به پس انداز نیست و در اواخر دهه هشتاد هیچ سیاست پس‌اندازی را مشاهده نمی‌کنیم. شعار خانه‌دار شدن بدون نیاز به پس‌انداز برای اخذ رأی جذاب است اما در اوایل دهه نود تورم‌های بالای 40 درصد و افزایش 9 برابری قیمت مسکن در تهران برای یک آپارتمان معمولی از نتایج همین شعار بود.

وزیر راه و شهرسازی این را هم گفته که الان دوباره در حال بازگشت به سیاست معقول پس‌انداز هستیم که افزایش رفاه و تأمین مسکن خانوارها از نتایج آن است تا خانواده‌ها بتوانند پس‌انداز کنند.

گرچه به اعتقاد آخوندی افزایش رفاه و تامین مسکن خانوارها از نتایج بازگشت به سیاست پس‌انداز است، اما این اظهارات وی واکنش متقاضیان مسکن مهر را به دنبال داشته است.

شماری از متقاضیان طرح مهر با تاکید بر این‌که سه سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد اما با این حال وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم ندارد اظهارات گاه و بیگاه آخوندی را فرار به جلو ارزیابی کرده‌اند.

در ادامه تعدادی از نظرات متقاضیان می‌آید؛

ناشناس:الان این طرحی که به نظر شما مزخرف است، میلیون ها نفر را خانه دار کرده و به سر و سامان رسانده است. اما با حرف‌های پوپولیستی شما هزاران خانواده سالهاست منتظر کلید واحدهایی هستند که پولش را داده اند. اما شما با تاخیر در این کار دارید امید ها را ناامید کرده و خانواده هایی را به سمت طلاق، جدایی، بدبختی، بدهی و .... می کشانید.

ناشناس: همین مردم بودند که در انتخابات به امثال شما رای می‌دهند و وقتی به مقام می‌رسید یادتان می‌رود چه کسی شما را به اینجا رسانده خجالت بکشید با این نوع حرف زدنت آقای به اصطلاح محترم.

مهری:شما که می‌گویید یک سوم خانه های ایران بافت فرسوده هستند پس چرا فکری نمی‌کنید که فقط حرف می‌زنید. البته ببخشید یادم نبود شما اگر عمل کردن بلد بودید به این فکر می‌کردید که مسکن مهر را تحویل دهید.

بختیاری:آقای آخوندی شما در طول این سه سال مسئولیت خودتان چه گلی به سرما زدید جز بدقولی و انتقاد از مسکن مهر و منم منم گفتن؟

گودرزی: آقای وزیر شما آیا نمی‌توانید وام هایی که در دولت قبل به مسکن مهر تعلق گرفت و الان در دولت یازدهم در حال بازگشت به بانک مسکن است را مدیریت کنید و بنام مسکن مهر یا مسکن{اجتماعی به قول شما} یا هر چیز دیگری برای مردم خانه بسازید؟

قربانی: آقای وزیر واقعا از این حرفهایی که می‌زنید و اقشار ضعیف  و کم درآ مد را مخاطب قرار می‌دهید خسته نشدید؟ اگر این مردم نبودند امثال شما هم الان نبودید امثال شما که خود را به امام راحل می‌چسبانید، حداقل حرمت نان و نمک را بجا آورده و فرمایشات ایشان را که می‌فرمایند این انقلاب از آن پا برهنگان است را جامه عمل بپوشانید اگر تمام کردن مسکن مهر در حد شما نیست بروید کنار تا مردان عمل پای کار آیند.

سینا حجازی متقاضی فاز 11 پردیس: از کوزه همان تراود که در اوست. همان طرح پوپولیستی در خدمت مردم متوسط و فقیر جامعه بود جناب وزیر 3 سال در سطح وزارت چه خدمتی به قشر ضعیف جامعه کردید طرح مسکن اجتماعی؟ وام 160 میلیونی اسمش چیست!!!؟

مرتضی: آقای آخوندی شما که این خانه‌ها را اسلامی و در شان مردم نمی‌بینید حتما برج‌هایتان در غرب تهران ایرانی-اسلامی است. 

اسفندیاری: آقای وزیر طرح شما برای خانه دار شدن ما به جز حرف و حرافی چیست؟خروجی قابل رویت سازمان شما به غیر از خلف وعده چیست؟چرا بعداز 4سال از ثبت نام مسکن مهر پردیس هنوز موفق به تحویل یک محله در آنجا نشدید؟ چرا در سازمان شما کارشناسانی یافت نمی شود که این طرح را اصلاح و تکمیل کند؟دیکته نوشته نشده غلط نداره

نیازمند مسکن: آقای وزیر طرح مسکن مهر هر چه که بوده درست یا غلط الان به جایی رسیده که راه برگشت ندارد و باید هر جوری است به اتمام برسد. حالا کالبد شکافی قضیه و دنبال مقصر گشتن و متقاضیان درمانده را هدف فشارهای روحی روانی قرار دادن دردی را درمان نمی‌کند. لطفا با این حرفها نمک روی زخم چندین ساله ما نپاشید.

رضا: آقای وزیر با تدبیر، شما وظیفه ات را درست انجام و خانه مردم رو تحویل بده بقیه به خودشان ربط دارد.

متقاضی مسکن بی مهر پردیس: خانه‌دار شدن قشر کم‌درآمد جامعه طرح پوپولیستی است یا فرا فکنی و شعار و منم منم گفتن‌های شما؟

مهدی: آقای وزیر به‌جای این حرفها که داغ دل مسکن مهری‌ها را تازه می‌کند، کاری کنید خانه‌های مهر پردیس را تحویل دهند، دارم دیوانه می‌شوم .دیگر کم آورده‌ام اجاره خانه‌ام شده ماهی 800 هزار تومان.

یاس از پردیس: آقای اخوندی طرح شما برای خانه دار شدن ما بعداز 3 سال چیست ؟جز انتقاد و فرافکنی؟

سعید:تکلیف ما که سه سال منتظر بودیم وپول هم واریز کرده‌ایم چه می شود شما این پروژه را به پایان برسانید بعد کار عقلانی خودت را شروع کن.

امیرحسین: وقتی آقایون مسکن شخصی در زعفرانیه دارند درست می‌گویند ما عوام هستیم و کم درآمد ولی ما هم انسانیم و از حق خانه دار شدن برخوردار.

حمید:یعنی چه؟ هر روز یک خبر درباره اشتباه بودن طرح مسکن مهر. اشتباهش پای مردم نیست ، اگر اشتباهش برای دولت قبل هم باشد شما چرا متعهد شدید که ادامه می‌دهید؟ چاره ای نبوده جز قبول، وعده تان را به یاد بیاورید، متقاضیان در شرایط خیلی بدی هستند.

گروه های وحدت پردیس: از ایشان فقط یک سئوال دارم آیا ایجاد دو میلیون شغل که رئیس دولت تدبیر امید اعلام کرد مصداق بارز حرکت و رفتار پوپولیستی نیست. متاسفانه وزیر و دولت اشتباهات خود و ضعف مدیریتی خودشون در اتمام مسکن مهر را پشت حرف ها و انتقاد از دولت قبل پنهان کرده‌اند.  این درحالی است تنها کمتر از یکسال از عمر بی اثر این دولت باقی نمانده است.

مردم به این چیزها -حرفها- اهمیت نمی دهند به جای داستان سرایی خانه ها را تکمیل کنید. متاسفانه حرف زدن بسیار ساده است و این عمل را شما خوب انجام می‌دهید.

ناشناس: نمی‌توانی کار انجام بدهیدکنار بروید. چرا با کلیدهایتان خانه‌های مردم راقفل کرده‌اید به جای این که باز کنید؟

بهروز:با سلام مسکن تنها و بهترین طرحی بود که در این مملکت اجرا شد لطفا از مسکن مهر پردیس و متقاضیان بحران زده گزارشی تهیه کنید مخصوصا فاز 9 قدیم که بیش از سه سال خانه ها حاضراست و به دلایلی نا معلوم تحویل نمی‌دهند.
ارسال نظرات