خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف آبیک:

خودروهای کشف حجاب توقیف می‌شوند

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک گفت: طبق دستور قضایی، خودروهایی که سرنشینان آن کشف حجاب می‌کنند توقیف می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۶۷۳۷۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، احمد محمدی‌فر در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک که در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام صادق (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گروه‌های تذکر لسانی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک سازماندهی شده‌اند.

وی افزود: این گروه‌ها علاوه بر تذکر لسانی، گزارش‌های مربوط به ایجاد آلودگی صوتی از سوی رانندگان خودروهایی که موسیقی مبتذل پخش می‌کنند، رانندگانی که کشف حجاب می‌کنند و یا عملی خلاف عفت عمومی انجام می‌دهند را به ستاد ارائه می‌دهند.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک ادامه داد: افرادی که در خودروها با گذاشتن موسیقی مبتذل یا بلند کردن صدای موسیقی آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند باید بدانند که این عمل آن‌ها نوعی مزاحمت، بی‌احترامی به مردم و بی‌توجهی به آرامش جامعه و ارزش‌های دینی است.

محمدی‌فر خاطرنشان کرد: مردم شهرستان آبیک باید از ایجاد آلودگی صوتی ناشی از گذاشتن موسیقی‌های مبتذل و بلند کردن صدای آن در خودروها در ساعات معمولی به ویژه آغاز صبح و اواخر شب پرهیز کنند.

این مسئول بیان کرد: در زمان استراحت مردم، افراد معدودی در شهرستان آبیک هستند که با گذاشتن موسیقی‌های مبتذل حقوق دیگران را نادیده گرفته و به ارزش‌های دینی و انسانی بی‌احترامی می‌کنند.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک اضافه کرد: طی دستوری از رئیس دادگستری این شهرستان، خودروهایی که در آن کشف حجاب صورت گیرد به پلیس راهور گزارش آن اعلام و توقیف می‌شود.

محمدی‌فر مطرح کرد: بیش از 100 مورد شماره پلاک خودروهایی که بدحجابی و بدپوششی از شهرستان آبیک صورت گرفته به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گزارش شده است.

وی با اشاره به دو نوع برخورد ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک با هنجارشکنان توضیح داد: یک نوع برخورد زمان‌بر بوده و در صورت مراجعه افراد خاطی برای ارائه خدمات با شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر مواجه می‌شود و برخورد دیگر توقیف خودروها است.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک افزود: از جمله تخلفات مشهودی که از سوی این ستاد پیگیری می‌‌شود می‌توان به انجام عمل خلاف عفت عمومی و حرام، تولید صدای ناهنجار و پخش موسیقی مبتذل، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم و عدم رعایت حجاب شرعی اشاره کرد.

محمدی‌فر ادامه داد: تخطی از مقررات رانندگی و ایجاد ناامنی، حمل برخی حیوانات مانند سگ و غیره از دیگر تخلفات مشهودی است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک پیگیری می‌کند.

این مسئول بر همکاری و مساعدت بهتر و بیشتر نیروی انتظامی برای پیشبرد اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک تأکید کرد و گفت: از تمام مسئولان این شهرستان انتظار می‌رود در جلوگیری از شیوع منکرات بیشتر در این شهرستان این ستاد را یاری رسانند.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک به برخورد با دو واحد صنفی بدحجاب و انجام خلاف عفت عمومی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: متصدیان واحدهای صنفی که پوشش نامناسب، کشف حجاب و اعمالی خلاف عفت عمومی انجام دهند طبق دستور قضایی احضار و با آنان برخورد می‌شود.

محمدی‌فر ادامه داد: از مسئولان درخواست می‌شود از ورود آلودگی‌های وارداتی بدپوششی استان البرز و شهرستان‌های آن به شهرستان آبیک جلوگیری کرده و در ارائه پوشاک مناسب برای بانوان، توجه ویژه داشته باشند.

وی عنوان کرد: از مردم شهرستان آبیک درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه بدپوششی و تکریم نامناسب ارباب رجوع در ادارات و مراکز خصوصی، با شماره تلفن 32894840 تماس گرفته و ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان را در جریان قرار داده تا به موضوع مطروحه رسیدگی شود.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک با اشاره به عدم تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام ادارات این شهرستان افزود: طی دستور ابلاغ شده از سوی فرماندار شهرستان آبیک به ادارات، مسئولان موظف شده‌اند فردی را به عنوان رابط یا کارشناس امر به معروف معرفی کرده تا کمیته‌هایی را زیر نظر ستاد تشکیل داده و اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدی‌فر با اشاره به ماده 4 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه داد: طبق این ماده قانونی، مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد جامعه و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده، تنها وظیفه دولت است.

این مسئول تصریح کرد: طبق تبصره ماده 5 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست و هر کسی باید حقوق دیگران را در این موارد رعایت کند.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک اضافه کرد: مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر کنند، طبق ماده 7 قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نیست.

محمدی‌فر افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند که در ماده 9 قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر، بر این موضوع تأکید شده است.

6001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار