برخی از مسئولان با عمل خود مخالف تحقق اقتصاد مقاومتی هستند؛ اگر برخی از مسئولان ادعای هماهنگی با سرمایه‌گذاران برای سد سنبل‌رود را دارند چرا تلاش بومیان را نادیده می‌گیرند و آنها را در کنار سرمایه‌گذاران تعریف نمی‌کنند تا برای توسعه تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۷۳۹۶
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹




خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرعامل شرکت تعاونی گردشگری سد سنبل‌رود سوادکوه‌شمالی از نبود جایگاه مجریان طرح‌های گردشگری در جلسات برنامه‌ریزی انتقاد کرد.

داریوش جمشیدی گفت: سد سنبل‌رود سدی از نوع خاکی با هسته رسی در شهرستان سوادکوه‌شمالی واقع شده است و طول تاج این سد 889 متر، عرض تاج آن 10 متر و ارتفاعش از کف پی 123 متر است.

وی با بیان اینکه سد سنبل رود در دهه 70 به‌منظور مصارف کشاورزی توسط وزارت نیرو ساخته شد و سالانه تعداد 40 هزار قطعه بچه‌ماهی در آن رها‌سازی می‌شود که پس از پرورش در اواخر فصل پاییز با تخلیه کامل آب مخزن، برداشت می‌شود، افزود: در سال 87 با تأسیس شرکت تعاونی گردشگری، اطلاع‌رسانی و معرفی مجتمع تفریحی به هموطنان، سالانه ده‌ها هزار نفر از مسافران اقصی نقاط کشور که به مازندران مسافرت کرده را میزبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گردشگری سد سنبل‌رود بیان کرد: سد سنبل‌رود با 25 هکتار آب و بیش از 15 هکتار جنگل در کنار هم مناظر و چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیری را ایجاد کرد و در حال حاضر امکاناتی از قبیل رستوران و بوفه، قایق موتوری و پدالوهای دو و چهار نفره، قایق پارویی، آلاچیق و کلبه چوبی برای اقامت و شب‌مانی، سرویس بهداشتی و پارکینگ و محوطه وسیع برای بازی‌های دسته‌جمعی، تاب جنگلی در این مکان به‌منظور استفاده عموم آماده است.

این مسئول سد سنبل‌رود را آمیزه‌ای از کوه، جنگل، دریاچه، طبیعت زیبا، قایق‌سواری و ماهی‌گیری توصیف و خاطر‌نشان کرد: هنوز نتوانستیم به اهداف تعیین‌شده خودمان در هدف‌گذاری گردشگری سد ‌سنبل‌رود دست پیدا کنیم که ضعف افق نگاه مسئولان مهم‌ترین مانع ما است.

جمشیدی با بیان اینکه اشتغال‌زایی و گردشگری مهم‌ترین اولویت‌های ما در برنامه‌ریزی سد سنبل‌رود است و با توجه به تأثیر اندک تحریم‌ها بر گردشگری داخلی و تأکید بر اقتصاد مقاومتی با محوریت استفاده بهینه از داشته‌های موجود، اظهار کرد: شاهد درک ضعیف برخی مسئولان از ظرفیت‌های گردشگری سد سنبل‌رود در گردشگری و اشتغالزایی هستیم.

وی از وجود فشار‌های مختلف بر خود برای مدیریت سد سنبل‌رود و از تلاش برخی از افراد برای تغییر مدیریت این سد، عدم امضای قرار‌داد بلند‌مدت برای اجرای طرح‌های مورد نظر و تلاش برای مزایده‌ای کردن طرح بدون توجه به بستر‌های موجود داشتند خبر داد.

مدیرعامل شرکت تعاونی گردشگری سد سنبل‌رود با بیان اینکه زندگی خود را صرف توسعه گردشگری سد سنبل‌رود کرده است، اضافه کرد: هزینه ورودی امسال را هزار تومان اعلام کردند که تا 5 برابر کمتر از ورودی‌های متعارف است.

این مسئول یادآور شد: برخی از مسئولان با عمل خود مخالف تحقق اقتصاد مقاومتی هستند؛ اگر برخی از مسئولان ادعای هماهنگی با سرمایه‌گذاران برای سد سنبل‌رود را دارند چرا تلاش بومیان را نادیده می‌گیرند و آنها را در کنار سرمایه‌گذاران تعریف نمی‌کنند تا برای توسعه تلاش کنیم.

جمشیدی ادامه داد: در جلسات مربوط به گردشگری جایگاهی برای مجریان این طرح‌ها که به‌صورت عمیق و ریشه‌ای با مشکلات و توانمندی‌ها آشنا هستند، درنظر گرفته نمی‌شود.

وی بیان کرد: 200 صفحه طرح تفریحی گردشگری برای سد سنبل‌رود سوادکوه‌شمالی آماده کردیم که در صورت همکاری ادارات و نهاد‌های مرتبط و ارائه مجوز‌های لازم شاهد استفاده از تسهیلات بانک‌های علاقهمند و تأمین امکانات و تسهیلات هستیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی گردشگری سد سنبل‌رود خاطرنشان کرد: تاکنون فقط کمتر از 10 درصد طرح‌های مورد نظر را در مجتمع تفریحی و گردشگری سنبل‌رود سوادکوه‌شمالی اجرایی کردیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها