حجت‌الاسلام محققیان در گفتگو با «بسیج»:
محققیان نویسنده و استاد حوزه گفت: دولتمردان بهتر به اشتباهات خود در خصوص مذاکرات، برجام و مسائل پیش‌آمده اعتراف کند و درصدد جبران هم برآیند؛ در این صورت مردم آن‌ها را خواهند بخشید اما اگر با این اقدامات فرافکنی کنند روش عاقلانه‌ای نیست.
کد خبر: ۸۶۶۷۶۰۴
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
حجت‌الاسلام  محمود محققیان نویسنده و استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی برمقصرجلوه دادن دولت قبل در موضوع غارت 2میلیاردی اموال ایران اظهار داشت: تاریخ‌مصرف این کارها گذشته که هرمشکلی در این دولت پیدا می‌کنیم به گردن دولت قبل بیندازیم.

محققیان بابیان اینکه  دولت قبل نیز مثل همه دولت‌ها؛ ممکن است اشتباهات و حسن‌هایی داشته باشد بیان کرد: اما اینکه چند سال از عمر یک دولت بگذرد و هنوز مشغول انداختن تقصیرها گردن دولت قبل باشد نشان می‌دهد این اقدامات جنبه انتخاباتی دارد؛ گویا دولتمردان این دولت از دوران انتخابات هنوز عبور نکرده‌اند.

محققیان این استاد حوزه در ادامه عنوان کرد: این اقدام دولت؛ که مایل است در نقد دولت قبل زیاده‌روی کند اتفاقا به نفع دولت قبل است؛  چراکه اگر این نقد غیرمنصفانه بود باعث محبوبیت آن‌طرف شده و موجب می‌گردد مردم تلقی به مظلومیت کنند.

وی بابیان اینکه این کار دولت اخلاقی نیست، گفت: مردم نیز متوجه این مسئله شده‌اند و این‌گونه حرف‌ها نقل صحبت مردم گشته حتی رعدوبرق هم که می‌زند گردن دولت قبل میندازند که درست نیست، لذا هر دولتی باید اشتباهات و تقصیرات خود را به عهده برگیرد و تا وقتی‌که روی کار است درصدد جبران برآید. چراکه بعد از اتمام دولت خود فرصتی برای جبران اشتباهات گذشته نیست.

محققیان تاکید کرد: دولتمردان نیز بهتر به اشتباهات خود در خصوص مذاکرات، برجام و مسائل پیش‌آمده اعتراف کند و درصدد جبران هم برآیند؛ در این صورت مردم آن‌ها را خواهند بخشید اما اگر با این اقدامات فرافکنی کنند روش عاقلانه‌ای نیست و نه فایده‌ای برای این دولت دارد، نه برای مردم و نه برای دولت قبل.

این استاد حوزه در خاتمه یادآور شد: پیام مردم به همه دولت‌ها به‌خصوص این دولت این است که با ادعای من "آنم که رستم بود پهلوان" مشکلات مردم حل نمی‌شود و به عمل کار برآید به سخنرانی نیست.
ارسال نظرات