اعزام ائمه جماعات کردستان به همایش سفیران آسمانی

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعزام 45 نفر از ائمه جماعات استان به همایش سفیران آسمانی در هر قم در اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۷۶۲۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: وی دوره آموزشی طرح سفیران آسمانی ویژه ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در قالب کلاس های آموزشی از 15 تا 30 اردیبهشت جاری در شهر قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش به همت ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار می شود، ادامه داد: 45 نفر از ائمه جمعه و جماعات کردستان نیز از 19 تا 22 اردیبهشت در راستای شرکت در این دوره آموزشی به مدت چهار روز به شهر مقدس قم اعزام می شود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان بیان کرد: این دوره آموزشی در سرفصل‌های آشنایی با اصول و مبانی کار تشکیلاتی در مسجد، مسجد تراز اسلامی، مرزبانی فرهنگی، معنویت انقلابی، مهارت‌های برنامه‌ریزی فرهنگی و قرآنی با محوریت مسجد، شیوه‌های جذب جوانان به مساجد و فعالیت‌های دینی و ماموریت ابلاغی برگزار می‌شود.

گلباغی با بیان اینکه دوره آموزشی سفیران آسمانی با هدف حرکت در جهت احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی و تقویت توانایی ها و جذب حداکثری به مساجد، برگزار می شود، اهمیت بخشی به کارکرد اصلی نماز و قرآن در مسجد، حرکت در جهت احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی، تقویت و ایجاد توانایی در برقراری ارتباط بهتر با افراد مسجدی و جامعه پیرامونی در جهت جذب حداکثری ، آموزش در راستای ارتقاء کیفی مدیریت بهتر مسجد، تقویت تعامل سازنده و ارتباط عمیق تر ائمه جماعات با اعضای کانون و فعالیت های آنان را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه ائکه جماعات در مساجد خاطر نشان کرد: ائمه جماعات باید نسبت به اوضاع زمان شناخت داشته باشند و جریانات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و ... را آسیب‌شناسی کرده و پاسخگوی نیاز افراد جامعه به ویژه نسل جوان باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار