رئیس مجمع عالی حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد گفت : باید با تفکر بسیجی در جهت اقدامات آمریکا در عرصه بین الملل ، پیگیری حقوقی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۶۳۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمدرضا حبیبی در مجمع عالی حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد افزود : آمریکا همواره در حال توطئه علیه ملت ایران است و با استفاده ابزاری از حقوق بشر ، علیه کشور ما اقدام می کند که نباید در مواجه با این توطئه ها خاموش بود و اقدامی نکرد.
وی با اشاره به اقدامات سایر دستگاه ها در کشور در حد موضع گیری و صدور بیانیه ، اظهار داشت : گرچه در دنیا تمام نهاد های بین المللی نیز زیر یوغ و سیطره آمریکا هستند و شاید اقدامات حقوقی و پیگیری های بین المللی چندان راه به جایی نبرد ، اما در مقابل ظلم خاموش ماندن کار صحیحی نیست و مردم از حقوقدانان بسیجی توقع حرکت بسیجی وار دارند تا همچون دفاع مقدس خالص بی ادعا وارد میدان کارزار شوند.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد : اگر هر پیگیری بین المللی در دنیا فقط چند نفر انسان آزاده و منصف را راجع به اقدامات خلاف آمریکا و متحدانش به تأمل و تفکر وادار نماید برای ما بس است و این کار یک حرکت اثر گذار خواهد بود.
وی تصریح کرد : رسالت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران تلاش در جهت بیداری ملت ها بوده است و ایستادگی در مقابل عوام فریی و چپاول حقوق ملت ها نیز یکی از بزرگترین جنبه های بیداری است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد به دزدی و غارت اموال بلوکه شده ملت ایران در دادگاه فرمایشی اخیر نیز اشاره کرد و ابراز داشت : دستبرد و سرقت علنی اموال ایران نیز باید مورد پیگیری حقوقی قرار گیرد و با استفاده از مجامع بین المللی بازخواست این حرکت زشت رصد گردد.
وی یادآور شد : خسارت های مادی و معنوی آمریکا در طول ادوار تاریخ این کشور برکسی پوشیده نیست و اکنون پس از سالها مورد اعتراف و اقرار خود ایادی این رژیم استعمار گر است.
رئیس کل دادگستری استان یزد از کودتای 28 مرداد ، پشتیبانی از رژیم پهلوی در چند دهه سرکوب ملّت ، حمایت از صدام در تجاوز به ایران ، سقوط هواپیمای مسافری و حمایت های پیدا و پنهان از منافقین به عنوان مصداق ها تعدی و تجاوز به حقوق ملت ایران یاد کرد و گفت : باید بسیجی وار از مجلس و قوه قضاییه مطالبه گری شود و حقوقدانان رشته های حقوق بین الملل و عمومی که بر مقررات بین الملل اشراف دارند ؛ گام اول این اقدامات را بردارند.
حبیبی مبنای محکومیت های حقوق بشری علیه ایران را اعلامیه حقوق بشر مصوب سال 48 میلادی و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب سال 66 میلادی دانست و تأکید کرد : بر مبنای همین اعلامیه ها و می توان اقدامات امریکا را محکوم و استفاده ابزاری از حقوق بشر توسط آمریکا را منکوب کرد .
وی ادامه داد : بند ب ماده 29 اعلامیه جهانی حقوق بشر ، قوانین و مقررات داخلی کشور ها را در اعمال بعضی از محدودیتها به منظور حفظ نظم و رعایت اخلاق و احترام به آزادی های دیگران محترم شمرده است و نیز اعلامیه و میثاق های مرتبط با خانواده به عنوان عنصر اساسی جامعه شناخته شده و دولت مکلف به حمایت از این نهاد شده اند.
رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد : جالب است در ایران بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی و به منظور حراست از کیان خانواده رفتار زشتی مثل همجنس بازی و ارتباط نا مشروع زن شوهر دار با نامحرم ممنوع اعلام شده است ولی وزارت خارجه امریکا این اقدام قانونی و دقیقا منطبق یا بند 29 اعلامیه را اقدام خلاف حقوق بشر در ایران اعلام می کند و کسانی که با الفبای حقوق آشنا هستند می دانند که این اقدام آمریکا مغایر صریح اعلامیه و میثاق های بین المللی و در واقع ضد حقوق بشر است.
این مقام قضایی اظهار داشت : ملت های جهان حتی در کشور های استعماری در حال بیدار شدن هستند و امروز وظیفه حقوقدانان بسیجی است که روح تشنه حقیقت جوی ملت های جهان را به سوی اطلاعات درست سوق داده و باطن مزورانه آمریکا و ایادی جیره خوارش را برای مردم روشن نمایند.
ارسال نظرات