نماینده ولی فقیه در لرستان نسبت به انبار اشیاء تاریخی لرستان در زیر زمین قلعه فلک الافلاک انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۶۸۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام میرعمادی در دیدار با تشکل های کارگری و کارفرمایی، کارگران، تعاونگران و مدیران شورای هماهنگی رفاه اجتماعی استان لرستان که به مناسبت هفته کارگر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: تمام اجناس میراث فرهنگی را در داخل زیرزمین قلعه و یک گاو صندوق که از ایتالیا وارد کرده اند قرار داده ودر آن را قفل کرده اند؛ حال اینگونه می خواهیم پیشرفت کنیم.

وی افزود: آیا خود مردم لرستان می دانند که در گنجینه قلعه فلک الافلاک چه اشیائی وجود دارد که انتظار داشته باشیم گردشگران خارجی اطلاع داشته باشند. مسئله این است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از ظرفیت های استان استفاده نشده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زمانی در لرستان محقق می شود که از ظرفیت های مختلفاین استان در بخش آب، کشاورزی، معدن، گردشگری و دیگر ظرفیت ها استفاده بهیه شود گفت: بهترین زعفران، زعفران لرستان است. یک باغ پسته در لرستان داریم در حالی که بهترین پسته را می تواندر این استان تولید کرد.

میرعمادی بیان کرد: یک وظیفه ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد دانش بنیان را گسترش دهیم؛ چرا که در عرصه تولید با شیوه های سنتی به نتیجه نمی رسیم.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر از آبیاری قطره ای استفاده کنیم نه تنها از هدر رفت آب جلوگیری می شود؛ بلکه میزان برداشت محصول نیز بیشتر می شود و یا اینکه در برخی محصولات کشاورزی که اصلاح نژاد صورت گرفته است برداشت محصول چندین برابر شده است.

میرعمادی اظهار کرد: علت محرومیت لرستان این است که از سرمایه موجود خود نمی تواند استفاده کند. ما این همه آب در استان لرستان داریم. آب بزرگترین سرمایه در بخش کشاورزی و صنعت است و در همه جا آب را برای تولید می خرند اما ما در لرستان از این آب چه استفاده ای کردیم.

وی افزود: سرمایه های معدنی عظیمی با توجه به مطالعاتی که انجام شده است در لرستان وجود دارد. که ما از این ظرفیت  نیزاستفاده نکرده ایم.

میرعمادی تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید جامعه کارگری را به کسب دانش، تخصص و مهارت ها تشویق کنیم. برخی مسائل مانند اینکه کارگری چندین سال در یک صنعتی کار کند اما مهارت و تجربه لازم را کسب نکرده باشد بسیار دردناک است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پذیرفته نیست یک نیروی کار مهارت نداشته باشد؛ البته در کیفیت بخشی به محصولات نیز سهل انگاری می کنیم. بحث ما این است که چرا وجدان کاری وجود ندارد ما که در تولید زحمت می کشیم پس باید دقت کنیم. سست انگاری ضعف بزرگی در تولید است. سوال ما این است که واقعا چند درصد از محصولات ما دارای ظرفیت صادرات است ما به این اهمیت نمی دهیم.

نمیرعادی تصریح کرد: کار نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و در واقع کار ستون فقرات اصلی اقتصاد مقاومتی است و با این حال در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است باید وظیفه خود را در راستای تحقق این شعار بدانیم.

میرعمادی کار را جوهره اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر پایه های اقتصاد در جامعه درست نشود دشمن به راحتی بر ما غلبه پیدا می کند؛ بنابراین کار از جهاد بالاتر است و با این حال باید بیشتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد مقاومتی مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شورای کار باید در راستای اشاعه فرهنگ کار و تلاش بیشتر گام بردارند و این به منزله اقدام و عمل است افزود: اعتقاد ما این است که اگر جامعه کارگری به میدان بیاید اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد؛ چرا که برای ما ثابت شده جامعه کارگری دلسوز و حامی انقلاب هستند به گونه ای که جامعه کارگری جزو اولین گروههای انقلابی بودند که حمایت خود را از امام خمینی (ره) اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان به شهادت 176 نفر از جامعه کارگری استان لرستان طی هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: شهادت 176 نفر از جامعه کارگری استان لرستان در زمانی که حجم مشاغل کارگری در استان زیاد نبوده آمار بالایی است.

میرعمادی با اشاره به اینکه ما در هشت سال دفاع مقدس است تجهیزات نظامی محدودی در اختیار داشتیم، افزود: امروز آمریکا و اسرائیل از موشک ها و تجهیزات نظامی پیشرفته ما می ترسند و دچار وحشت شده اند.

وی با بیان اینکه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیشرفت های هسته ای کشورمان محقق شد، تصریح کرد: امروز در بحث هسته ای به گونه ای پیشرفت کرده ایم که آمریکا نیازمند خرید آب سنگین ایران است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: همانگونه که با تاکیدات رهبر معظم انقلاب کشورمان به پیشرفت هی هسته ای دست پیدا کرده است قطعا در چند سال آینده نیز آرزوی معظم له در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

میرعمادی بر ضرورت تقویت و استفاده از تولیدات ساخت داخل تاکید کرد و افزود: باید دست کشورهای دزد همچون آمریکا، انگلیس فرانسه را از کشورمان قطع کنیم. آمریکا به خاطر مصادره دو میلیارد تومان ز دارایی های کشورمان دزد و غارتگر است. فرانسه نیز دزد است این کشور یکی از ستون های تخت جمشید را کامل دزدیده و در موزه خو نگهداری می کن در مصر نیز یک کاسه سنگی بزرگ را بریدند و آن را دزدیدند.

وی اظهار کرد: کشورهای غارتگر غربی با غارت و چپاول ثروت دیگر کشورها به این جایگاه و وضعیت رسیده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: همانگونه که هندی ها به دستور گاندی استفاده از پارچه های انگلیسی را کنار گذاشتند ما هم باید این کار را بکنیم و از تولیدات داخل استفاده کنیم البته بحث کیفیت مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شویم.

میرعمادی افزود: مهم ایستادگی در مقابل تحریم دشمن است و با این حال ما باید در مقابله تحریم ها بایستیم. خیالمان راحت دشمن تحریم را برنمی دارد و اکنون که به خاطر توافق هسته ای برخی تحریم ها را براشته ند می خواهند به بهانه های دیگر تحریم های جدید را وضع کنند و با این حال می گویند که بهایی ها آزاد نیستند باید ایران آنها را آزاد بگذارند. در ایران باید حکم اعدام قاچاقچیان برداشته شود و اگر اینگونه نشود ایران ناقض حقوق بشر است.

وی اضافه کرد: مقاومت در برابر تحریم ها موجب پیروزی می شود و الحمدلله پیروز هم شدیم چونکه در دنیا کشوری را سراغ ندارید که 37 سال تحریم باشد اما روی پای خود ایستاده باشد و پیشرفت کند.

لازم به ذر است که این دیدار با همکاری سازمان بسیج کارگری استان لرستان برگزار شد.

ارسال نظرات