رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود:

حضور 700 ایجرودی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم

700 ایجرودی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم حضور داشتند.
کد خبر: ۸۶۶۷۷۸۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود از زمان آغاز به فعالیت آن در عمل به سیاست‌های سازمان اوقاف برنامه‌های مختلفی را در شهرستان اجرایی کرده است.

ولی‌الله هادی با اشاره به اینکه همگام با سیاست‌های سازمانی در ایجرود نیز برنامه‌های قرآنی در اولویت امور قرار گرفته است، افزود: این برنامه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه و امامزادگان اجرایی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین طرح‌های قرآنی اوقاف تربیت حافظان قرآن کریم است، گفت: این طرح با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآنی در کشور اجرایی می‌شود.

هادی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از چهار سال قبل در کل کشور آغاز شده است، اضافه کرد: با توجه به جدیدالتاسیس بودن اداره اوقاف ایجرود و آغاز به فعالیت آن از سال 92 طرح مذکور نیز در همین بازه زمانی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته 700 نفر در طرح قرآن تربیت حافظان قرآن کریم حضور پیدا کردند، گفت: بر این اساس سالانه 350 حافظ در شهرستان ایجرود آموزش دیده و بخشی از قرآن یا کل آن را حفظ کرده‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور مربیان و اساتید برجسته و آموزش دیده اجرایی شد، تصریح کرد: طبق آمار اغلب شرکت کنندگان در این طرح بانوان و جوانان و نوجوانان بودند.

هادی با بیان اینکه در سال جاری نیز برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در سی و نهمین دوره آن در حال پیگیری است، اضافه کرد: فراخوان مربوط به این آزمون بزرگ منتشر شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در این آزمون می‌توانند از طریق سایت اینترنتی این مسابقه و یا مراجعه اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود اقدام به ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات