خبرگزاری بسیج: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار با معلمان نخبه نواحی پنج گانه تبریز از معلمی به عنوان هنر نام برد.
کد خبر: ۸۶۶۷۷۹۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه نخستین معلم ذات خداوند است، افزود: در آیات متعدد قرآن به این نکته اشاره شده که سوره الرحمن از آن جمله است.

وی ادامه داد: معلمی شغل نیست بلکه هنر است که معلمان در حقیقت ذوق تربیت و نفوذ خود را با آن به بالفعل می رسانند، شیوه ای که انبیا هم بشر را با آن راهنمایی کردند.


آیت الله شبستری صبر، استقامت و دلسوزی را از دیگر ویژگی های انبیا برشمرد و تاکید کرد: تعلیم و تربیت باید برای خدا باشد چراکه انبیا نیز بشر را برای خدا هدایت می کردند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت یاد شهید مطهری از ایشان به عنوان دانشمند متفکر عصر نام برد و گفت: این استاد با آثار خود حرکت موثری در انقلاب ایفا کرد که امروز اساتید و معلمان باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این دیدار برنامه محوری، کیفیت بخشی و رضایت مندی عموم را سه محور اساسی آموزش و پرورش استان برشمرد.

جعفر پاشایی با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، بحث تربیت دینی و حاکمیت اخلاق نیکو را تراز آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان خواند.


وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند برنامه های آموزش و پرورش استان، برگزاری نمایشگاه کتاب در نواحی و مدارس، همایش تجلیل از معلمان نمونه، تجلیل از بانوان فرهنگی سرپرست خانوار، تاسیس مجموعه رفاهی برای بیماران صعب العلاج فرهنگی و چندین برنامه دیگر را از برنامه های هفته معلم امسال عنوان کرد.

ظهر امروز مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، بسیج فرهنگیان، معلمان نخبه و اعضای ستاد هفته معلم استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و در آن از تعدادی معلم نمونه نواحی استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها