نماینده منتخب مردم یزد در مجلس دهم:

"شورا محله‌" در محلات یزد ایجاد شود

نماینده منتخب مردم یزد و اشکذر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: "شورا محله‌" در محلات یزد ایجاد شود.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۰۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدابوالفضل موسوی در نشست اعضای شوراهای استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: حدود 60 تا 70 درصد مراجعات مردمی که به دفتر نماینده مردم یزد می‌شود، با موضوع مدیریت شهری است.

وی با بیان این مطلب که حیطه وظایف نماینده مجلس به وظایف ملی و استانی بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: مسائل استانی به چند طریق پیگیری می‌شود که راه اول آن بحث تذکر در استان است.

موسوی راه دوم پیگیری مسائل استانی را پیگیریهای فرا استانی دانست و گفت: راهکار بررسی و رسیدگی درست به مسائل و مشکلات استانی را ایجاد ارتباط مناسب و درست بین شوراهای اسلامی شهر و روستا و نماینده مردم در مجلس دانست.

نماینده منتخب مردم یزد در مجلس دهم با تاکید بر اهمیت تنظیم روابط شهرداریها و شوراها، گفت: یکی از راهکارهای رفع مشکلات در زمینه شهرها و محله‌ها، ایجاد شوراهای محله‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: شهردار را اعضای شورای شهر انتخاب می‌کنند ولی اولین کسی هم که جلوی شهردار می‌ایستد هم معمولا اعضای شورای شهر به دلیل مسائل مختلف از جمله مسائل شخصی و کاری است.

موسوی با اشاره به اینکه اگر تنظیم روابط ارگانهای مرتبط با مدیریت شهری به هم بخورد مشکلات زیادی در شهر ایجاد می‌شود، گفت: قانون برای اعضای شورای شهر اختیارات زیادی قائل شده و اگر به خوبی اقدام و برنامه‌ریزی صورت گیرد، پیشرفت و توسعه شهر را شاهد هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار