در حالی که قرار بود ژاپن با استرالیا برای ساخت زیردریایی قراردادی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار به امضاء برساند، با اقدامات نامناسب ژاپن، فرانسه توانست این قرارداد را از چنگ این کشور درآورد.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۱۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از اسپوتنیک، روز گذشته، فرانسه توافقی را با استرالیا به ارزش 40 میلیارد دلار برای ساخت زیردریایی انجام داد.

نکته قابل توجه در این توافق این است که پیشتر قرار بود به جای فرانسه، ژاپن طرف قرارداد استرالیا باشد، اما اقدامات نامناسب ژاپن در کنار تلاش‌های صورت‌گرفته توسط فرانسه، این قرارداد را از چنگ ژاپن خارج کرد.

این قرارداد ساخت زیردریایی به ارزش 40 میلیارد دلار یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی از نظر حجم مالی در جهان محسوب می‌شود.

پیشتر دولت ژاپن برای به دست آوردن این قرارداد، به شدت لابی کرده بود و نخست‌وزیر این کشور نیز بر روی دوستی خود با نخست‌وزیر استرالیا برای به دست آوردن این قرارداد حساب کرده بود، اما اقدامات نامناسب این کشور باعث از دست رفتن این قرارداد 40 میلیارد دلاری شد.

از جمله اقدامات نامناسب ژاپن، می‌توان به حساب کردن بیش از حد بر روی نخست‌وزیر استرالیا و همچنین عدم تعهد به ایجاد مشاغل با مهارت بالا در زمینه تولید کشتی در استرالیا بوده است. به همین دلیل توکیو خیلی زود متوجه شد که توسط رقیب فرانسوی خود کنار زده شده است.

از دست رفتن این قرارداد یکی از بزرگترین شکست های دولتی کنونی ژاپن محسوب می‌شود چرا که نخست‌وزیر این کشور مدتها در تلاش است تا صادرات محصولات نظامی این کشور را احیاء کند.

ارسال نظرات