استاندار لرستان خبر داد:

دولت لرستان را به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرد

استاندار لرستان گفت: دولت لرستان را به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرد.
کد خبر: ۸۶۶۷۸۶۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه مشترک ستاد تسهیل و گفت و گوی دولت و بخش خصوص استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: هفته گذشته دو استان لرستان و آذربایجان شرقی توسط دولت به عنوان استانهای پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های صورت در استان در راستای فراهم کردن این عرصه که استان لرستان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در سطح کشور معرفی کنند، افزود: در همین هفته یک جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور یکی از مسئولین ارشد کشوری، بخش خصوصی و ستاد تسهیل در استانداری برگزار می شود و عملا پایلوت بودن استان در زمینه اقتصاد مقاومتی شروع می شود.

استاندار لرستان گفت: انتخاب استان لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی به این معناست که ما باید کار و اقدامی را که در این سال انجام می دهیم نسبت به سالهای گذشته دو برابر انجام دهیم تا بتوانیم الگوی مناسبی از اقتصاد مقاومتی را به کشور ارائه دهیم و در پایان سال در این زمینه نمود داشته باشیم

بازوند اضافه کرد: قرار است که دیگر استانها نیز از الگوی اقتصاد مقاومتی استان لرستان و آذربایجان شرقی الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه واحدهای شهرک های صنعتی لرستان یا تعطیل هستند و یا با ظرفیت پایین مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از سال گذشته ستادی را به عنوان ستاد احیاء واحدهای صنایع راکد راه اندازی کرده ایم. بحث ما این است که بانک ها تملک 74 واحد صنعتی تعطیل استان را در اختیار دارند؛ اما آنها را احیاء نمی کنند. یک فشار مضاعفی نیاز است که برای احیاء این واحدها به بانک ها وارد شود و البته این موضوع را مطرح کرده ایم و بانک مرکزی نیز پذیرفته است اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

استاندار لرستان احیاء ظرفیت هایصنعتی راکد را ار اولویت های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در مشهد مقدس اعلام کردند که خیلی از واحدهای صنعتی کشور تعطیل هستند و یاید احیاء این واحدها در اولویت قرار بگیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار