قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها در گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، گفت: تشریح و تبیین اقدام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها در سال جاری است.
کد خبر: ۸۶۶۷۹۹۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

به گزارش سرویس بسیج رسانه خراسان شمالی خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین "ابوالقاسم یعقوبی"، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در نشست هم‌اندیشی رسانه‌های استان که با موضوع تحقق شعار سال از سوی سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: رهبری برای چهارمین بار در شعار سال موضوع اقتصاد مقاومتی را گنجانده‌اند اما امسال تأکید کرده‌اند که در این حوزه دیگر شعار و حرف بس بوده و باید اقدام و عمل صورت گیرد.

وی افزود: رهبری تأکید کرده‌اند تبلیغات در زمینه اقتصاد مقاومتی دیگر کافی بوده و باید مسؤولان با پرداختن عملی به آن برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه برخلاف تبلیغات دشمنان، اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری با اقتصاد ریاضتی غرب تفاوت دارد، اضافه کرد: کشورهای غربی به طور دائم تبلیغ می‌کنند که اقتصاد مقاومتی همان ریاضت اقتصادی است اما رهبری تأکید کرده‌اند که منظور از اقتصاد مقاومتی، بومی‌گرایی در اقتصاد و تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری به این معنا است که به جای واردات هواپیما، باید با بها دادن به استعدادهای بومی، هواپیماسازی داشته باشیم تا خلاقیت و ابتکار نخبگان ما شکوفا شده و خودباوری همراه با خداباوری در کشور به منصه ظهور برسد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ و گفتمان است، خاطرنشان کرد: اگر ما یک فناوری را از غرب وارد کنیم مجبور به واردات فرهنگ آن‌ها نیز هستیم زیرا کشورهای غربی وقتی فناوری خود را به ما می‌دهند به همراه آن فرهنگ غربی را نیز بسته‌بندی و صادر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دوگانه‌های به هم پیوسته‌ای هستند که نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد، افزود: فعالیت فرهنگی زمانی پر پیمانه و پایدار است که پشتوانه اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت نمی‌تواند تأثیر ماندگاری داشته باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی راه ورود فرهنگ بیگانه به کشور را سد می‌کند، اظهار کرد: همان‌گونه که در روایات اسلامی نیز آمده اگر فقر از دری وارد شود، ایمان از در دیگر خارج می‌شود بنابراین باید پذیرفت که اگر جامعه‌ای دچار فقر مادی باشد بدون شک به فقر فرهنگی نیز دچار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه به همین دلیل باید همه برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش و فعالیت داشته باشند، تصریح کرد: در این راستا رسانه‌ها وظیفه دارند با تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تشریح ابعاد آن برای مردم، این مهم را به اولویت جامعه، مردم و مسؤولان بدل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تقویت و افزایش مقاومت اقتصادی منجر به استقلال و خودکفایی کامل کشور می‌شود، ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی در راستای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

محسن زاهداحمدی، رییس سازمان بسیج رسانه استان خراسان شمالی نیز در این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سال جاری، اظهار کرد: تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در موضوع شعار سال با هدف کمک به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های بسیج رسانه خراسان شمالی در سال جاری است.


ارسال نظرات