خبرهای داغ:
وزیر اقتصاد و امنیت ژنو:

فولادمبارکه در عرصه‌های بین المللی مطرح است

وزير اقتصاد و امنيت ژنو به همراه هيئت 25 نفره از بازرگانان و فعالان اقتصادي اين ايالت، از فولادمبارکه اصفهان بازديد کرد تا علاوه بر آشنايي با خطوط توليد اين بنگاه اقتصادي از پتانسيل و توانمندي‌هاي بزرگ ترين فولادساز خاورميانه بهره مند شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۲۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

پيير مُودِ وزير اقتصاد و امنيت ژنو با اشاره به حضور خود و هيئت همراه اقتصادي ژنو در فولادمبارکه اصفهان گفت: هدف اصلي از اين بازديد آشنايي با مجموعه عظيم فولادمبارکه به عنوان يکي از بزرگ ترين شرکتهاي صنعتي ايران بود که بايد اعتراف کنم بازديد امروز براي سوئيسي‌ها بسيار جالب بود که توانستيم از خطوط توليد فولاد مبارکه از نزديک ديدن نماييم و براي ما بسيار خوشحال کننده‌تر بود که مطلع شديم، شرکت فولادمبارکه توانسته در موضوع رقابت با ديگر رقبا به خوبي نقش تعيين کننده داشته باشد و خود را در عرصه‌هاي رقابتي بين المللي نيز به خوبي مطرح کند.

وي در خصوص آينده روابط کشور سوئيس و ايران و شرايط جديد بين المللي گفت : در نقشه اي که ارتباط فولادمبارکه با کشورهاي ديگر ترسيم شده بود، اگرچه جاي کشور سوئيس خالي است اما در خصوص کشور سوئيس بايد بگويم، ارتباط اين کشور با ايران بسيار مناسب است و در همين زمينه ارتباط با شرکت فولادمبارکه به صورت خاص نيز از نظر تمهيدات بانکي، ارتباطات مالي و حضور تجاري که در ژنو به مراودات تجاري مشغول هستند از سوي ژنو برنامه ريزي شده که مي‌توان با ايجاد و توسعه يک ارتباط مفيد، از فولادمبارکه اصفهان به عنوان پتانسيل بسيار مهم و تأثيرگذار در آينده روابط في‌مابين به خوبي بهره برد.

بنا بر اين گزارش، در اين ديدار که دکتر بهرام سبحاني و جمعي از معاونين و مديران شرکت فولادمبارکه حضور داشتند، مديرعامل فولادمبارکه به تشريح شرايط صنعت فولاد در جهان و ايران پرداخت و تصريح کرد: با توجه به شرايط صنعت فولاد در جهان، ايران توانسته در رتبه چهاردهم قرار گيرد که انشاءالله سعي مي‌شود در سالهاي آينده اين رتبه بهبود يابد. ايران توانسته بيش از60 درصد توليدات فولاد خاورميانه و 45 درصد از توليدات فولادي منا (MENA) را به خود اختصاص دهد.

سبحاني با اشاره به تکنولوژي هاي مورد استفاده در صنعت فولاد گفت: در سال 2015 در جهان 75 درصد توليدات به روش کوره بلند و مابقي به روش کوره قوس الکتريک بوده در حاليکه در همين مدت در ايران با توجه به مزيت‌هاي انرژي، 83 درصد توليدات به روش کوره قوس الکتريکي و مابقي به روش کوره بلند توليد شده که از کل توليدات انجام شده است.

اين گزارش حاکي است در ادامه اين نشست دکتر سبحاني پس از تشريح فرآيند توليد محصولات در فولادمبارکه و جايگاه اين بنگاه اقتصادي در ايران و جهان به سئوالات حاضرين در نشست پاسخ داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار