خبرهای داغ:
استاندار كرمانشاه:

تدوين برنامه توسعه شهرستان ها با جديت دنبال مي شود

استاندار كرمانشاه گفت: تدوين برنامه توسعه شهرستان ها يكي از اولويت هاي مهم مديريت ارشد استان مي باشد كه با جديت در حال انجام است.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۲۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، روابط عمومي استانداري روز شنبه به نقل از اسدالله رازاني در نشست شوراي برنامه ريزي استان، افزود: تهيه و تدوين اين سند راهبردي يك كار ارزشمند است كه توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي، فرمانداران و دستگاه هاي اجرايي در حال انجام است.
وي اظهار كرد: اين برنامه توافقي مشترك ميان مديريت ارشد استان، فرمانداري ها و دستگاه هاي اجرايي خواهد بود كه براساس آن مشخص مي شود كه در هر شهرستان با كدام اولويت ها و در كدام بخش ها فعاليت كند تا بتوان در ادامه شاهد اتفاق هاي مهمي در هر شهرستان باشيم.
اين مدير ارشد همچنين عنوان كرد: براساس اين برنامه توسعه، علاوه بر مشخص شدن وظايف و كارهاي محوله به هر دستگاه اجرايي، مي توان به كنترل برنامه هاي در دست اجرا نيز پرداخت.
رازاني عنوان كرد: پس از آماده شدن اسناد شهرستان ها، تدوين نهايي اين سند راهبردي در تير ماه با حضور همه دستگاه هاي ذي ربط آغاز مي شود.
استاندار كرمانشاه ادامه داد: تهيه اين برنامه توسعه مي تواند اثرات مثبتي براي شهرستان ها در پي داشته باشد و هم چنين مروري مجدد بر پتانسيل ها و استعدادهاي استان در مناطق و حوزه هاي مختلف باشد.
اين مدير ارشد در دنباله سخنانش به موضوع تدوين برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: اين برنامه مهم راهبردي كشور در قالب برنامه هاي بخش ها و جداول براي تصويب به مجلس ارائه شده است.
رازاني ادامه داد: جايگاه استان در اين سند در بخش هاي مختلف زيربنايي و عمراني، بهداشت و ... بايد مورد ارزيابي كارشناسانه قرار گيرد تا بتوان برنامه هاي توسعه را با آن تطبيق داد.
وي سپس به روند تشريح اين سند در استان پرداخت و گفت: در اين ميان الزام هماهنگي دستگاه هاي اجرايي با وزارت خانه هاي مربوطه و هماهنگي دوباره با سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يك پروسه زمان گير خواهد بود و در چنين شرايطي مي توان برنامه سند توسعه استان را با توجه به اطلاعات موجود و پتانسيل ها و استعدادها و ظرفيت ها هر حوزه تهيه و تدوين كرد.
استاندار كرمانشاه افزود: با تدوين اين سند مي توان تصويري قابل استناد از وضع موجود در حوزه هاي مختلف استان به دست آورد و بر اين اساس به هدف گذاري پرداخته و سپس به سمت تحقق آن حركت كرد.
وي با اشاره به اينكه اين برنامه هم اكنون به مجلس ارائه شده است در ادامه عنوان كرد: مي توان از طريق نمايندگان بر روند تصويب آن اثر گذاشت و با رايزني منافع استان را در سند مصوب نهايي لحاظ نمود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمانشاه نيز در باره برنامه توسعه شهرستان ها گفت: تاكنون نشست ها و جلسات متعددي در اين زمينه برگزار شده و برنامه هاي 9 شهرستان به دستگاه هاي مختلف ارسال شده است.
طهمورث الياسي بختياري ادامه داد: برنامه توسعه پنج شهرستان باقي مانده نيز به زودي به ادارات و دستگاه هاي مختلف براي دريافت نظرات اصلاحي فرستاده مي شود و پس از دريافت نظرات اصلاحي و بررسي مجدد براي تدوين و تصويب نهايي به شوراي برنامه ريزي استان ارائه خواهد شد.
وي در ادامه به روند تدوين سند توسعه استان پرداخت و گفت: از دي ماه سال 94 روند تدوين برنامه ششم توسعه در دستور كار قرار گرفت و تلاش مي كنيم تا پايان خرداد ماه آن را براي تصويب ارائه كنيم.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كرمانشاه ادامه داد: سند توسعه استان همان برنامه توسعه خواهد بود و ساختار آن مشابه سند توسعه ملي مي باشد.
ارسال نظرات