علیرضا امیدوار در گفتگو با «بسیج»:

عدم نظارت مسئولان بر فضای مجازی،جنایتی جبران ناپذیر است

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: دستگاه های فرهنگی نه تنها مانع از این مسائل نمی شوند بلکه به نوعی تشویق کننده به سوی شبکه های اجتماعی هم هستند که این جنایتی جبران ناپذیر است.
کد خبر: ۸۶۶۸۰۶۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

علیرضا امیدوار کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: امروز یک اختلاف شدید فرهنگی میان تهران و شهرهای اقماری تهران وجود دارد؛ اختلافی فرهنگی که با پدیده بدحجابی در شهرهای بزرگ تشدید شده است.

وی افزود: تمایلاتی که در افراد پس از دیدن برخی ناهنجاری ها، ایجاد و سرکوب شده و در نهایت دچار مشکلات روانی می شوند؛ اما اینکه جنایتی مانند ورامین و قتل دختر 6ساله چگونه اتفاق می افتد باید گفت شبکه های اجتماعی نیز نقش مهمی داشته اند.

این کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: البته منحصراً نمی توان گفت شبکه های اجتماعی تنها دلیل این جنایت بوده یا نه، اما چیزی که مشخص است اینکه شبیه سازی این قتل از طریق شبکه های اجتماعی صورت گرفته است.

امیدوار اضافه کرد: در این مسئله کنترل درونی از سوی خانواده ها در پیشگیری از این فجایع بسیار مهم است، اما متاسفانه در کشور ما، خانواده ها فراهم کردن گوشی هوشمند و تبلت برای کودکان و نوجوانان را افتخار می دانند، درحالیکه در تمام دنیا چنین چیزی وجود ندارد و به نوعی ممنوعیت فرهنگی برای نوجوانان و کودکان در این زمینه ایجاد کرده اند.

این کارشناس مسائل اجتماعی در خاتمه گفت: از نظر مقرراتی نیز باید گفت سیستم فرهنگی کشور مانند آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی علاوه بر اینکه مانع از این مسائل نمی شوند بلکه به نوعی تشویق کننده به سوی شبکه های اجتماعی هم هستند که این جنایتی جبران ناپذیر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار