همایش بهداشت و هفته سلامت در تیپ مردم پایه 71 روح‌الله برگزار شد

در همایش بهداشت و هفته سلامت در تیپ مردم پایه 71 روح‌الله بر ترویج سبک زندگی اسلامی در راستای کاهش بیماری‌های غیرواگیر تاکید شد.
کد خبر: ۸۶۶۸۱۹۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی تیپ مردم پایه71 روح‌الله همایش بهداشت و هفته سلامت با حضور مسئولین و کارکنان تیپ مردم پایه 71 روح‌الله که در حسینیه ثارالله برگزار شد دکتر لولویی با اشاره به شعار هفته سلات "مبارزه با دیابت" اظهار داشت: دیابت بیماری غیرواگیر خطرناکی است که در سال های اخیر به دلیل سبک زندگی ماشینی، به تهدید جدی سلامت در کشور و استان مرکزی تبدیل شده است.

وی افزود: دامنه عوارض زیان بار دیابت در طولانی مدت در بدن ظاهر می‌شود و با بروز معلولیت به خاطر پای دیابتی، اختلالات کلیوی و بینایی و بیماری‌های قلبی علاوه بر کاهش کیفیت زندگی بیمار، بار هزینه‌های سربار درمانی سنگین را به خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.

این استادیار دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند اما از ابتلا به آن آگاهی ندارند که باید با اجرای طرح‌های غربالگری بیماران دیابتی را شناسایی و تحت حمایت و درمان قرار داد.

لولویی با اشاره به لزوم رعایت سبک زندگی اسلامی گفت: جلوگیری از چاقی، ورزش و فعالیت بدنی، کنترل چربی و تغذیه سالم و مناسب راهکارهایی برای پیشگیری و کنترل دیابت است.

وی افزود: دیابت نوعی بیماری مزمن است که قند خون به دلیل مصرف نشدن بالا می رود، این بیماری در اثر کمبود انسولین و یا در اثر اختلال کار انسولین به وجود می‌آید بین 85 تا 90 درصد از بیماران دیابتی مبتلا به نوع دو هستند و اغلب در سنین بالاتر از 35 سال، چاق و یا دارای اضافه وزن هستند.

این استادیار دانشگاه تصریح کرد: بیماری‌های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در کشور است که عوامل زیادی در ایجاد این بیماری‌ها موثر هستند که از مهم‌ترین آنها می توان چربی خون بالا، فشار خون بالا، چاقی و کم تحرکی، استرس و استعمال دخانیات و رژیم غذایی نامناسب را نام برد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات