حیدری گفت: رشته كونگ فو 50 سال در ايران قدمت دارد و بايد با يك همت و تلاش مضاعف اين رشته كه با فرهنگ ايراني و اسلامي عجين است در دنيا به نام كشور ما ثبت شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۰۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
خبرگزاری بسیج،مرکزی :گروه ورزشی

رضا حيدري در حاشيه آيين همايش تجليل از پيشكسوتان، مربيان، داوران و قهرمانان هيات كونگ فو و هنرهاي رزمي استان مركزي در سالن كانون بسيج جوانان اراك افزود: ايران كشوري با تمدن كهن است و ورزشكاران اين مرز و بوم تاكنون در عرصه هاي مختلف افتخارات و مدال هاي رنگي زيادي را كسب كرده اند اما تاكنون يك رشته ورزشي به نام ايران در دنيا ثبت نشده است.

وي بيان كرد: رشته كونگ فو 50 سال در ايران قدمت دارد و بايد با يك همت و تلاش مضاعف اين رشته كه با فرهنگ ايراني و اسلامي عجين است در دنيا به نام كشور ما ثبت شود.

رئيس فدراسيون كونگ فو و هنرهاي رزمي جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: معرفي بيش از پيش اين رشته ورزشي بايد با جديت تمام دنبال و به ثبت اين ورزش به عنوان طرح ملي نگاه شود.

حيدري افزود: بر اساس آخرين آمار موجود بيش از 157 هزار نفر از زنان و مردان ايراني در رشته كونگ فو به صورت سازمان يافته فعاليت دارند.

رئيس فدراسيون كونگ فو و هنرهاي رزمي جمهوري اسلامي ايران در آيين همايش تجليل از پيشكسوتان، مربيان، داوران و قهرمانان هيات كونگ فو و هنرهاي رزمي استان مركزي نيز گفت: ورزش هايي در ايران ورود پيدا كرده كه به هيچ عنوان با فرهنگ، سنن و آداب كشورمان سنخيت ندارد اما براي اين ورزش ها هزينه هاي زيادي صرف مي شود.

حيدري اظهار كرد: حمايت از ورزش هاي بومي كشور امري ضروري است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد و براي ثبت كونگ فو به نام ايران در دنيا بسترهاي لازم فراهم شده است.

رئيس هيات كونگ فو و ورزش هاي رزمي استان مركزي نيز در اين همايش گفت: كونگ فو يكي از رشته هاي پر طرفدرار در اين استان است و موفقيت هاي بزرگي رات اكنون در اين رشته شاهد بوده ايم.

مسعود آقازيارتي افزود: سال گذشته در بخش مردان 17 تيم به مسابقات قهرمان كشوري اعزام شدند كه نتيجه آن 15 مدال طلا، 34 نقره و 23 برنز بود و در بخش بانوان نيز شش تيم به اين مسابقات اعزام شدند كه 9 مدال طلا، 12 مدال نقره و هفت مدال برنز به دست آوردند.

وي بيان كرد: بحث استعداد يابي كونگ فو در اين استان با جديت در دستور كار است و در اين راستا سال گذشته تفاهم نامه اي با آموزش و پرورش استان مركزي منعقد شد.

در اين همايش از جمعي از پيشكسوتان، مربيان، داوران و قهرمانان كونگ فو استان مركزي با اهداي لوح و جايزه تقدير به عمل آمد
ارسال نظرات