نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کوچکترین تحرکی از مسئولان اجرایی دولت یازدهم در ارتباط با موضوع حجاب نداشته ایم چرا که دولت موجود اصولا اعتقادی به پیگیری مسائل فرهنگی ندارد.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۳۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
زهره طبیب زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: در دولت یازدهم اساسا کسی برای مسائل فرهنگ دینی به خصوص بحث عفاف و حجاب ارزش قائل نیست تا بخواهد پیگیری کند.

وی افزود: مسئول پیگیری مصوبات عفاف و حجاب که در سال 84 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده ابتدا وزارت ارشاد بود که بعد وزارت کشور مسئول پیگیری این مسئله شده است.

طبیب زاده تصریح کرد: کوچکترین تحرکی از مسئولان اجرایی دولت یازدهم در ارتباط با پیگیری این موضوع نداشته ایم چرا که دولت موجود اصولا اعتقادی به پیگیری مسائل فرهنگی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: ما شاهد هیچ گونه فعالیت مفیدی از سوی دولت در این زمینه نبوده ایم، نمایندگان مجلس هم که از دولت، وزیر ارشاد و یا وزیر کشور سوال کردند منجر به گرفتن کارت زرد شد ولی متاسفانه هیچ بازخوردی از سوی دولت در این خصوص در طی این سه سال وجود نداشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس هم بیش از این کاری نمی توانند انجام دهند مجلس وظیفه نظارتی دارد و مسئولیت مجلس هم ماکسیمم سوال از وزیر و استیضاح او است، ولی با توجه به مسائل خاصی که در دو سال اخیر مطرح بود به خصوص بحث برجام مجلس تمرکزش را بر روی مسائل اقتصادی گذاشته بود و ترجیح می داد که اگر قرار است سوال و استیضاحی صورت بگیرد بیشتر در زمینه اقتصادی باشد ولی متاسفانه در هیچ کدام از این زمینه ها جوابی از دولت نگرفت.


ارسال نظرات